نفت و پتروشیمی

خوراک فکری واحدهای عملیاتی باید از سوی موسسه مطالعات انرژی تامین شود

c /به گزارش “صنعت کار” فرخ علیخانی در بازدید از موسسه مطالعات انرژی، تولید ایمن و پایدار را مهم‌ترین بحث در تولید نفت و گاز عنوان کرد و افزود: این هدف از سه نگاه اقتصادی، فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی جایگاه مدیریت نظارت بر تولید را یک جایگاه کاملا فنی و عملیاتی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این که موسسه مطالعات وظیفه مطالعاتی و تحقیقاتی به عهده دارد باید خوراک فکری واحدهای عملیاتی را تامین کند.

علیخانی بر ضرورت همکاری مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و موسسه مطالعات انرژی تاکید کرد و افزود: با همکاری این ۲ بخش، می‌توان نقشه راه بخش مهمی از صنعت نفت و گاز کشور را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار هم قرار داد.

علی مبینی دهکردی، رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی نیز در این بازدید اظهار کرد: مطالعه انتخاب راه درست سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری، سازماندهی بازار نفت، استفاده از مخازن و الگوی بهره‌برداری از میدان‌ها، برخی از وظایف موسسه مطالعات است.

وی با بیان این که موسسه مطالعات انرژی در حال گسترده شدن در داخل و خارج از کشور به لحاظ عملیات کاری و کوچک‌سازی به لحاظ سازمانی و ساختاری است، تصریح کرد: همکاری، مزیت‌آفرینی و استانداردسازی سه هدف اصلی در جهت مسئولیت‌پذیری و تحرک کاری این موسسه است.

دهکردی افزود: باید با دانش موجود در موسسه طوری برنامه‌ریزی شود که آثار آن در میدان‌های نفتی مشهود باشد.
منبع:شانا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا