راه و ساختمانویژه ها

تمایل هندی‌ها به فعالیت در ۳ بخش اقتصادی منطقه آزاد چابهار

به گزارش “صنعت کار”عبدالرحیم کردی با اشاره به حضورش در نشست بین‌المللی سرمایه‌گذاری مناطق ویژه اقتصادی هند، اظهار کرد: حدود ۱۰ درصد از مناطق ویژه اقتصادی دنیا در هند قرار دارند و آن‌ها تجربه بسیار موفقی در توسعه صادرات کسب کرده‌اند. در این نشست بین‌المللی عمدتا سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه حضور داشتند که بر توسعه صادرات از مناطق ویژه هند تاکید شد.

وی با بیان این که بعد از توافقنامه چابهار بسیاری از مذاکرات دو کشور در سطح دولت‌ها انجام شد، گفت: باید جهت تسریع امور از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و با توجه به زیرساخت‌های مناسب چابهار از پتانسیل های بخش خصوصی در این منطقه بهره برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از علاقه هندی ها جهت فعالیت در سه حوزه در منطقه ازاد چابهار خبر داد و اعلام کرد: توسعه صنایع انرژی‌بر با توجه به کمبود منابع هندی‌ها و گرانی انرژی، فعالیت در حوزه فرآوری مواد غذایی برای بازارهای منطقه‌ای با ایجاد مراکز توزیعی و نیز توزیع کالا و ترانزیت از طریق چابهار سه حوزه‌ای هستند که هندی‌ها، جهت فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

کردی با اشاره به این‌که باید شرایط لازم جهت آشنایی سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف از جمله هندی‌ها جهت بازدید از زیرساخت‌های بندری کشور به ویژه چابهار فراهم شود، اظهار کرد: هندی‌ها نگرانی‌های خاص خود را دارند، اما ما به آنها این اطمینان را دادیم که ایران شرایط سخت‌تر از وضعیت فعلی را نیز تجربه کرده است و نگرانی در این راستا وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید تمرکز خود را به فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط که مقیاس کار بین‌المللی ندارند و یا شرکت‌های بین‌المللی که با آمریکایی‌ها مشارکت نمی‌کنند معطوف کنیم و از ظرفیت‌های بالای شرکت‌های کوچک و متوسط به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار امکانات استقرار صنایع و نیز خدمات توزیع دربازارهای منطقه‌ای و زیرساخت های ضروری این امور در چابهار فرآهم است و فعال شدن کریدور جنوب به شمال از طریق چابهار دسترسی به بازارهای آسیای میانه و مرکزی را وارد فصل جدیدی می‌کند و هند می‌تواند از این فرصت بهره حداکثری را ببرد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا