اخبارراه و ساختمانصنعت و معدنویژه ها

ایجادشهرک لجستیکی در منطقه آزاد ماکو

به گزارش”صنعت کار”، صادق نجفی در همایش رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: حضور وزارت صنعت، معدن و تجارت در این‌گونه همایش ها نشانه حمایت کامل این وزارتخانه از آن است.

نجفی افزود: در شرایطی کنونی ما دو راه پیش رو داریم؛ یا با ترامپ همراه شویم و به جامعه ناامیدی را پمپاژ کنیم و یا در کنار مردم و اقتصاد کشور باشیم. با تلاش های صورت گرفته امکان احیای بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد فراهم شد.

وی با اشاره به اهمیت صنایع خرد و متوسط گفت: یکی از استراتژی های ما حمایت از صنایع کوچک و متوسط است. به طوری که مقام رهبری و رییس‌جمهور نیز در فرمایشات خود به این موضوع اشاراتی داشته اند و اقدامات ما و مناطق آزاد هم در این راستا است.مناطق آزاد می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را برطرف کند، البته این در گرو عملکرد آگاهانه و بابرنامه است.

رییس سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ماکو گفت: از نظر موقعیت جغرافیایی در یکی از حیاتی ترین نقاط کشور قرار داریم به طوری که تنها یک گام با صادرات و واردات فاصله داریم.این موقعیت و امنیت بالای این شهر به نوعی شاخصه اصلی این مرزداران کشور ما است.

نجفی ادامه داد: در کنار سرمایه گذاری های صورت گرفته در ماکو، در نظر داریم تا شهرک لجستیکی برای فراهم کردن امکانات اتصال به شبکه ریلی، دریایی و جاده‌ای را در بهترین نقطه ایجاد کنیم و اگر بتوانیم نزدیک به ۱۴۷ واحد را در شهرک صنعتی ماکو راه‌اندازی کنیم تقریبا بخشی از مشکلات ما حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از بخش های مورد تاکید پوشاک است که منطقه ظرفیت بالایی دارد البته این بخش در مقایسه با کشور ترکیه و چین رقم مناسبی برای کشور ۸۰ میلیونی نیست. وزارت صنعت،معدن و تجارت نیز براساس تبصره ۶ قانون بودجه ۹۷ حمایت. خود را از آن اعلام کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در جلسه ای که با سرمایه‌گذاران ماکویی مقیم تهران داشتیم نزدیک به ۲۰۰نفر آمادگی خود برای سرمایه گذاری را اعلام کردند که رقم بالایی است و منطقه هم بستر صادرات، واردات و تولید ارزش افزوده را داد.از سویی مناطق آزاد کشور  یکی از مدرنترین قوانین را دارد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد:  برای توسعه بهتر حرف اول و آخر را منطقه آزاد می زند و مقوله مهم هم سرمایه گذاری است.به طوری که در جلسه اخیر با سفرای کشورها داشتیم، بیشتر بر حوزه‌ی اقتصادی تاکید شد تا با سرمایه گذاری مبتنی بر اندیشه و برنامه نتایج مطلوب حاصل شود.

منبع:فرینا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا