اخبارصنعت و معدنویژه ها

نخستین اپراتور وسیم کارت بومی کودک و نوجوان رونمایی شد

به گزارش “صنعت کار” نخستین اپراتور و سیم کارت تلفن همراه کودک و نوجوان با نام تین تاک توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده بر بستر موبایل در حالی رونمایی شد که محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روبان نمادین آغاز به کار این خدمت جدید را قیچی کرد .
بنا به این گزارش در این مراسم حمیدرضا امیری نیا رییس هیات مدیره یک شرکت تخصصی ارائه دهنده اپراتور موبایل برای کودکان و نوجوانان در این خصوص گفت:امنیت کودکان و نوجوانان در حوزه دیجیتال و دنیای ارتباطات موضوع بسیار مهمی است که در سال های اخیر توجه فعالان بخش خصوصی رشته آی تی را به خود مشغول ساخته است وبا این هدف امروز ما نیز با این اعتقاد که کودکان و نوجوانان ایرانی می توانند در فضای دیجیتال مشارکتی سالم داشته باشند ایده های خود را به منصه ظهور رسانده ایم تا از این طریق امنیت و آسایش والدین را نیز فراهم آوریم.
رییس هیات مدیره  شرکت ارتباطات سیار هوشمند امین ادامه داد:با این خدمت جدید محصول اندیشه و ذهن دست اندرکاران شرکت های فعال تولید اپلیکیشن و صاحب اپراتوری در ایران ،به شکلی مطلوب به بار نشسته است تا در این شرایط بستر سازی های بومی متناسب با فرهنگ و زندگی ایرانی در فعالیت های کودکان و نوجوان در فضای دیجیتال محقق شود.
امیری نیاافزود: نمونه اخیر این فعالیت ،راه اندازی سرویس اپراتوری و رونمایی از سیم کارت کودک و نوجوان تین تاک است که توسط یک شرکت فعال ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده بر بستر موبایل به انجام رسیده است.
این فعال حوزه آی تی اضافه کرد: هدف از ارائه سیم کارت مختص کودکان و نوجوانان ، ساماندهی به فضای مجازی این قشر از هموطنان است که پدران و مادران و خانواده ها با اطمینان خاطر بیشتری فعالیت فرزندان خود در عرصه فن آوری های دیجیتال را شاهد باشند.
این مقام فعال در حوزه دیجیتال در خصوص ویژگی‌های این سیم کارت گفت: این سیم کارت هم مانند همه اپراتورهای فعال کشور به شبکه سراسری مخابراتی کشور متصل می شود اما برای فضای مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که کودکان و نوجوانان فقط در یک شرایط و محیط امن امکان فعالیت خواهند داشت .
وی ادامه داد:در حقیقت این اپراتور یک پلتفرم را در اختیار کاربران قرار می دهد تا توسط آن همه اپلیکیشن هایی که در کشور وجود دارد و برای کوکان و نوجوانان مناسب است را به دست بیاورند.
وی با اشاره به حمایت برخی از نهادها در فرآیند اجرای این ایده گفت:خوشبختانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام”ره”و برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی در فعال کردن این اپراتور بسیار کمک کردند.
بنا به این گزارش همچنین مهندس امین کلاهدوزان مدیرعامل شرکت ارائه دهنده این سیم کارت نیز در گفتگو با خبرنگار ما در مورد خصوصیات این محصول گفت:این سیم کارت با نام تجاری ” تین تاک” برای نخستین بار ارائه می شود و این در حالی است که این محصول درسبد متنوع محصولات این شرکت مانند سیم کارت،پکیج های اینرنت ثابت و اپلیکیشن های مناسب کودکان و نوجوانان مانند بازی ،آموزش ، سرگرمی، تفریحات فیزیکی مانند تئاتر وفیلم و به طور کلی همه فضایی که کودک نیاز دارد با خانواده اش ارتباط مستمر وسالمی داشته باشد با تلاش ما قابلیت ارائه پیدا کرده است.
وی ادامه داد:این اپراتور از لحاظ فنی دقیقا مانند یک اپراتور عمل می کند و سیم کارت و اپلیکیشن های مختص به خود را دارد و فقط سرمایه گذاری خود را روی سرویس های خدمتی متمرکز کرده است.
کلاهدوزان در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مشابه چنین تجربه ای در خارج از کشور صورت گرفته است یا خیر نیز گفت:بله. در برخی از کشورها که دغدغه‌ی فعالیت قشرکودک و نوجوان در اینترنت و فضاهای دیجیتالی وجود دارد این تفکر وجود داشته که بر همین اساس عمل کنند و این اتفاق در سال های اخیر بشدت پررنگ تر شده است چون آنها هم نگرانی هایی از این دست دارند.
این فعال حوزه دیجیتال در عین حال اضافه کرد: در حال حاضر کشور ما در رده پنجم ارائه اپراتور تخصصی کودک و نوجوان قرار دارد و این درحالی است که بقیه رده ها در این زمینه تازه وارد این کار شده اند و تجربه ما را ندارند.
وی به اپراتورهایی مانند ودافون و دویچه تلکام اشاره کرد و گفت: این برندها و دیگر شرکت هایی از این دست خود به صورت مستقل سرویس هایی را برای کودک و نوجوان ایجاد کرده اند.

وی همچنین به حمایت نهاد‌هایی مانند سازمان تنظیم مقررات رادیویی اشاره کرد و گفت: البته از آن جایی که شروع چنین رویکردی فضایی جدید را ایجاد کرده است بدیهی است که برای جا افتادن نیاز به زمان مناسب دارد تا از این طریق موضوع سلامت فضای دیجیتال برای کودکان و نوجوانان نهادینه شود.
اپراتور تخصصی کودک نوجوانان” تین تاک ” در سالن ۳۸ نمایشگاه الکامپ مستقر است و بعد از برگزاری مراسم افتتاح توسط وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ، رسما کار خود را آغاز نمود.

فرزین سوادکوهی:خبرنگار سرویس زیر بنایی “صنعت کار”

عکس: “صنعت کار”

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا