نفت و پتروشیمی

منابع کشف شده نفت و گاز از مرز4.5میلیارد بشکه گذشت

به گزارش “صنعت کار”، میانگین حجم ماهانه منابع اکتشافی معادل ۸۲۶ میلیون بشکه نفت است که ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش نشان می‌دهد.

در نیمه اول سال ۲۰۱۸ گویانا از نظر مجموع منابع کشف شده در صدر قرار گرفت و به دنبال آن کشورهای آمریکا، قبرس، عمان و نروژ قرار گرفتند. این پنج کشور مجموعا سه چهارم از مجموع منابع نفت و گاز طبیعی که در سال ۲۰۱۸ تاکنون کشف شدند را به خود اختصاص دادند.

اکتشافات در گویانا، آمریکا و قبرس در آب فوق عمیق واقع شده‌اند و ۱۰۰ درصد به غول‌های نفتی تعلق دارد. این مساله نشانگر این است که غول‌های نفتی تمرکز مجدد روی اکتشافات آب عمیق را آغاز کرده‌اند. اکتشافات قابل توجه در هر یک از این کشورها در سال میلادی جاری عبارت است از:

گویانا: اکسون موبیل در بلوک استابروک، سه کشف بزرگ داشت که به اتفاق حدود یک میلیارد بشکه یا بیشتر نفت دارند.

آمریکا: دو کشف در منطقه نورفلت در آب‌های عمیق خلیج مکزیک انجام گرفت. شورون یک حوزه نفتی در بالیمور کشف کرد و کشف حوزه نفتی دوور شل، ششمین کشف نفتی این شرکت در این حوزه بود.

قبرس: این کشور بزرگترین اکتشاف فراساحلی تا به این تاریخ را با چاه کالیبسو ۱ شرکت انی داشته است.

عمان: شرکت توسعه نفت عمان اکتشاف یک منبع میعانات گازی بزرگ را در بخش مبروک شمال شرق اعلام کرده است.

نروژ: در دریای نروژ شرکت‌های OMV و وینترشال اکتشافاتی را داشته‌اند در حالی که در دریای شمال Aker BP و اکوئینور دو اکتشاف دیگر انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری ریگزون، انتظار می‌رود روند اکتشافات با ادامه اکتشاف در بخش‌های فراساحلی جدید، در نیمه دوم سال۲۰۱۸ ادامه پیدا کند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا