بانک و بیمهویژه ها

بانک مرکزی اسامی سواستفاده گران را منتشر نکرده است

پیشنهاد جریمه 32میلیاردی سواستفاده گران ارز دولتی به مناطق محروم بانک مرکزی اسامی سواستفاده گران را منتشر نکرده است 30هزار شماره مزاحم قطع شدAîl¦€
به گزارش “صنعت کار”، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه متن حاشیه که شب گذشته از شبکه 3 سیما پخش شد، با اشاره به لایحه صیانت و حفاظت از داده های شخصی، اظهار کرد: با توجه به اینکه اطلاعات مردم در اختیار پیام رسانها، فروشگاه های آنلاین، اپلیکشن ها و سایر سایت ها در فضای مجازی قرار دارد بنابراین دستگاه های سرویس دهنده برای حفاظت از اطلاعات مردم مسوول هستند. وی گفت: این لایحه برای حفظ حریم اطلاعات مردم آماده شده است و در آن حقوق مشترکان و سرویس دهنده در داخل و خارج مشخص است.
وزیر ارتباطات افزود: این لایحه با کمک خرد جمعی و بر اساس فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت استفاده از اطلاعات شخصی مردم در فضای مجازی پردازش شده است و در کوتاهترین زمان به دولت ارسال می شود تا در دولت بررسی شود.
وی با بیان اینکه برای پالایش هوشمند اینترنت برای کودکان برنامه ریزی های مختلفی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای کودکان در فضای مجازی زیست بوم خاصی ایجاد شده است و این موضوع را از ابتدای دولت دوازدهم مدنظر قرار داشته ایم و برنامه های مدونی در این زمینه ارایه کرده ایم.
وزیر ارتباطات با اشاره به فیلتر کردن محتواهای فضای مجازی افزود: برخی محتواهای فضای مجازی را بر اساس درک کودکان فیلتر کرده ایم که برای بزرگسالان نیز مشکل آفرین شده است. تبلت مخصوص کودکان با قیمت مناسب برای نظارت والدین و دسترسی محدود کودک نیز در بازار وجود دارد.
وی افزود: امروز شاهد تولید اپلیکشن های ویژه کودکان از جمله انارستان و درسا نیز هستیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: روز گذشته اپراتور ویژه کودکان رونمایی شد و بخش زیادی از نمایشگاه الکامپ به بازی های رایانه‌ای اختصاص دارد .
وی ادامه داد: با آموزش و پرورش و پلیس فتا برای آموزش خانواده ها وارد مذاکرده شده ایم و در زمینه اینترنت کودکان از طرف سازمان های جهانی مورد تقدیر قرار گرفته ایم.
آذری جهرمی درباره بازار گوشی تلفن های همراه نیز افزود: اگرچه دولت باید نابسامانی های بازار تلفن همراه را مدیریت کند اما کسی مسوولیت خودش را در این زمینه دارد. وزارت ارتباطات مسوول تنظیم قیمت ها یا تامین ارز دولتی برای واردکنندگان نیستیم. بخشی از قیمت تلفن همراه به عرضه و تقاضا بستگی دارد و بخشی به بهای ارز و امروز قیمت ارز تثبیت نشده است بنابراین قیمت گوشی نیز به همان نسبت ثابت نیست.

جریمه 32 میلیاردی تعزیرات
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در مقطعی برخی ها از تخصیص ارز دولتی سواستفاده کردند گفت: عده ای این پول تخصیص یافته را به جای وارد کردن گوشی به چیزهای دیگر تخصیص دادند یا از کشور خارج کردند و این موضوع را تعزیرات پیگیری کرد که تا کنون 32 میلیارد تومان نیز جریمه شده اند. تعزیرات شرایطی را فراهم می کند تا پول را پس بگیرد البته پیشنهاد دادم همه پول به حساب دولت برگردانده شود و به مناطق محروم تخصیص داده شود.
آذری جهرمی افزود: وقتی با محدودیت ارزی مواجه هستیم و نیازمند تامین دارو باشیم منطقی نیست با آن پول تلفن وارد کنیم. اگرچه امروز تبلت و موبایل ضروری است و در کسب و کار و در شرایط عادی نیازمند تخصیص ارز در این بخش هستیم.
وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: برای توسعه شبکه ملی اطلاعات سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا نیاز است. تولید محتوا به عهده نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما است. زیر ساخت را وزارت ارتباطات آماده می کند و خدمات با مشارکت وزارت ارتباطات و سایر نهادها امکانپذیر است.

قطع 30هزار شماره مزاحم
وی درباره مزاحمت های پیامکی نییز توضیح داد: این موضوع حق الناس است و باید رسیدگی شود. البته اقداماتی در این زمینه انجام دادیم که حجم این مزاحمت ها را کم کرده است. در این میان 30 هزار شماره شناسایی و قطع شده است تلاش کردیم.
آذری جهرمی درباره وضعیت استارتاپ ها نیز خاطرنشان کرد: استارتاپ ها در مسیر توسعه خود با موانع زیادی برخورد کرده اند که و این موانع باید برطرف شود زیرا دنیا در حال توسعه تحول دیجیتال است و بازیگران اصلی آن استارتاپ ها هستند
وی افزود: در این زمینه طرح نوآفرین را با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آماده کرده ایم و در دولت منتظر تصویب آن هستیم
آذری جهرمی گفت: با آموزش این شرکت ها تعداد آنها در نمایشگاه امسال الکامپ به دو برابر افزایش یافته است و این جای خشنودی دارد.

حمایت از پیام رسانها
وزیر ارتباطات درباره پیام رسان های داخلی نیز گفت: ما از پیام رسانها حمایت می کنیم و مطابق سندی که در شورای عالی مجازی تصویب شده است باید از آنها حمایت کنیم.
وی افزود: نباید از پیام رسان های داخلی توقع بیش از حد داشت. این پیام رسان ها تا کنون رشد خوبی داشته اند و این سیر صعودی رشد ادامه دارد.
منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا