اخبارصنعت و معدن

سامانه جامع تجارت رونمایی شد

به گزارش “صنعت کار”، عباس تابش در حاشیه رونمایی از سامانه جامع تجارت در غرفه وازرت صنعت، معدن و تجارت در بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران در توضیح عملکرد این سامانه گفت: این سامانه با همکاری مرکز تجارت الکترونیک برای سامان دهی تجارت داخلی و فرامرزی و ایجاد درگاه واحد از سوی تمام سازمان‌ها و ارگان‌های مجوز دهنده ایجاد شد.
وی افزود: با فعالیت این سامانه دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست که این روند کاهش زمان بررسی اداری را به دنبال دارد.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در حقیقت از سامانه جامع تجارت بازرگانان، سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی، بانک مرکزی، بیمه مرکزی منتفع خواهند شد.
تابش در ادامه به سامانه جامع انبارداری پرداخت و گفت: طبق این سامانه هر کسی که به هر دلیلی کالایی بیش از نیاز خود ذخیره سازی کرده، موجودی خود را باید در این سامانه اظهار کند، در غیر این صورت احتکار به حساب می‌آید.
وی اهداف این سامانه را سامان دهی انبار‌ها و مراکز نگه داری کالا دانست و گفت: طبق این سامانه زنجیره لجستیکی حمل و نقل کامل، کالای قاچاق شناسایی و ارائه خدمات ارزش افزودهبه فعالین حوزه صورت می‌گیرد.
همچنین احمدی رئیس مرکز امور اصناف وزارت صنعت در خصوص رونمایی از سامانه جامع تجارت گفت: تا کنون سامانه‌های مختلف در حوزه اصناف رونمایی شده که در میان ان‌ها این سامانه گام بلندی در جهت حرکت به سمت دولت الکترونیک است.
وی افزود: سامانه جامع آموزش مجازی در مهر ماه و سامانه یکپارچه اتوماسیون اداری تا پایان سال رونمایی خواهد شد.
احمدی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث صندوق مکانیزه فروش گفت: پیش از این متولی صندوق مکانیزه فروش در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که هم اکنون زیر گروه وزارت اقتصاد و به طور دقیق سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.
منبع:میزان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا