اخبارراه و ساختمان

بهره‌برداری ازترمینال کانتینری بندر خرمشهر تا پایان امسال

به گزارش “صنعت کار”، محمد محسنی اظهار کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 15 هکتار و با اعتباری بالغ بر 861 میلیارد ریال در اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.
وی افزود: در این پروژه علاوه بر احداث محوطه و نصب تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، ساختمان اداری، پست آتش نشانی، ساختمان پست برق، گیت‌های ورودی، دیوارهای پیرامونی و باسکول مورد ساخت و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: احداث پروژه ترمینال کانتینر بندر خرمشهر تاکنون رشد 63 درصدی داشته و در حال حاضر در مرحله اجرای لایه دوم اساس بتنی و کفپوش‌های بتنی، دیوار پیرامونی، ساختمان‌های اداری و نگهبانی، سوله تعمیرات، عملیات تأسیساتی و برج‌های روشنایی قرار دارد.
به گفته محسنی محوطه کانتینری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات احداث ساختمان اداری آن نیز تا اواخر فروردین ماه سال آینده پایان می‌یابد.
وی با بیان این‌که با احداث ترمینال جدید کانتینری کلیه کانتینرهای پراکنده در محوطه‌های بندر جابجا شده و به صورت متمرکز در یک محوطه مستقر می‌شود، افزود: این امر موجب تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و بهره‌وری بیشتر زمین و تجهیزات می‌شود.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار کرد: احداث این ترمینال در راستای خدمات رسانی مطلوب به صاحبان کالا صورت می‌گیرد و راه‌اندازی آن رونق مجدد بندر خرمشهر و ارتقای ظرفیت خدمات کانتینری این بندر به میزان پنج برابر را به دنبال خواهد داشت.
محسنی افزایش و ارتقای ایمنی در عملیات بندری، رسیدن به استانداردهای جهانی در نگهداری، کنترل چیدمان و بازرسی کانتینرها با توجه به کنوانسیون‌های بین المللی و ارائه خدمات شایسته تر به تجار و ذینفعان در محوطه‌های کانتینری را از جمله ضرورت‌های احداث این پایانه کانتینری بیان کرد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا