اخبارتاپراه و ساختمان

ای تی آرهای برجامی روی باند مهرآباد فرود آمدند

به گزارش “صنعت کار”، پنج فروند ATR  جدید ایران ایر رسما وارد ناوگان این شرکت هواپیمایی شدند تا تعداد هواپیماهای برجامی ایران به عدد ۱۶ و تعداد ATR های وارد شده به عدد ۱۳ فروند برسد.

پیش از این ایران ایر توانسته بود سه فروند ایرباس نیز در فضای شکل گرفته پس از برجام وارد ناوگان خود کند.

هرچند ایران ایر هنوز توضیح دقیقی درباره چگونگی تامین منابع مالی لازم برای ورود این هواپیماها ارائه نکرده اما به نظر می رسد مانند هواپیماهای قبلی بازهم مبلغ کل خرید به شکل نقدی پرداخت شده است.

در توافق ابتدایی ایران و شرکت های بزرگ هواپیما ساز ابتدا بنا بود طرف ایرانی تنها ۱۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز را به شکل نقدی پرداخت کند و ۸۵ درصد منابع از طریق فاینانس بانکی تامین شود.

در ماه های گذشته به دلیل فشارهای سیاسی به وجود آمده از سوی آمریکا، عملا هیچ یک از بانک های بین المللی نپذیرفتند که فاینانس هواپیماهای ایران را تامین کنند.

پس از اعلام تصمیم ترامپ رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، مبنی بر خروج این کشور از برجام عملا راه ورود هواپیماهای جدید به ایران تا حد زیادی بسته شد و در کنار بویینگ و ایرباس، ATR نیز اعلام کرده بود که برای اجرایی شدن قراردادش با مشکلات جدی مواجه است.

این پنج فروند هواپیمای جدید شاید آخرین هواپیماهای برجامی ایران باشند، هرچند با توجه به زمان چند هفته ای باقی مانده تا آغاز رسمی تحریم های جدید، امکان آن وجود دارد که لااقل چند فروند هواپیمای جدید دیگر وارد ناوگان کشور شود.

پیش از  این مدیرعامل ایران ایر پیش‌بینی کرده بود در سال ۲۰۱۸ این شرکت ۱۱ فروند هواپیمای جدید تحویل بگیرد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا