گوناگون

تصویب منطقه آزاد سیستان موجب توسعه استان است

به گزارش”صنعت کار”، علی کرد اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت های ارزشمند تجاری و صنعتی منطقه آزاد چابهار نیاز به پشتوانه قوی چون منطقه آزاد سیستان دارد که با تصویب این منطقه اتصال مرزهای دریایی با مرزهای خشکی سیستان و بلوچستان برقرار می شود، اجرای طرح های مهم خط آهن و راه ترانزیتی چابهار به میلک و بهره بردن از ظرفیت های برجسته این استان سرعت می گیرد و می تواند به حل مشکلات مردم کمک کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در 2 دهه خشکسالی مداوم و مستمر آسیب ها و خسارت های زیادی به مردم سیستان و بلوچستان وارد شده است بیان کرد: راه اندازی منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار می تواند بسیاری از مشکلات مردم این استان را کاهش دهد.
کرد ضرورت توجه به مرزداران سیستان و بلوچستان و استفاده بهینه از مرز میرجاوه، روتک خاش و سایر مرزهای سیستان و بلوچستان را خواستار شد و تاکید کرد: در هر نقطه این استان فرصت برای سرمایه گذاری و خدمت به مردم فراهم است که ایجاد منطقه آزاد سیستان بهترین ظرفیت برای بهره گیری از این سرمایه هاست.
وی ادامه داد: در دولت، مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان کشور باید با نگاه های وسیع و به دور از تنگ نظری کارها در جهت تسهیل امور مردم و رونق دادن به فعالیت های توسعه ای و اقتصادی و معیشتی پیش برود.
نماینده مردم شهرستان خاش، نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی گفت: از سالهای قبل کار پیگیری ایجاد منطقه آزاد سیستان در دستور کار دولت و نمایندگان مردم در مجلس بوده است.
وی ادامه داد: در چند روز اخیر این پیگیری ها نتیجه داد و در نشست این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای این کمیسیون با ایجاد مناطق آزاد بانه – مریوان در کردستان، اینچه برون در گلستان، مهران در ایلام، جاسک در هرمزگان، اردبیل در استان اردبیل، سیستان در سیستان و بلوچستان، بوشهر در استان بوشهر و قصر شیرین در کرمانشاه موافقت کردند.

منبع:فرینا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا