اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش 50 درصدی تولید بنزین ایران

به گزارش “صنعت کار”، علیرضا صادق‌آبادی در حاشیه بازدید از پروژه ملی پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: از ابتدای سال تاکنون به طور میانگین روزانه ۹۳ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، حدود ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین تولید روزانه بنزین کشور در ۶ ماه نخست سال ۹۶،‌ ۶۳ میلیون لیتر در روز بود که در سه ماه پایانی همان سال با افتتاح فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس به روزانه ۷۸ میلیون لیتر افزایش یافت.

صادق آبادی تاکید کرد: خوشبختانه در تولید بنزین موردنیاز کشور به خودکفایی رسیده‌ایم.

هم اکنون به طور میانگین روزانه ۲۷,۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می‌شود که با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال و تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه، بنزین تولیدی در کشور به روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر می‌رسد.

تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به روزانه ۴۰ میلیون لیتر می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید بنزین در این پالایشگاه به محدوده ۴۰ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

صادق‌آبادی افزود: تولید بنزین کشور در مرداد ماه به‌طور میانگین ۹۳ میلیون لیتر در روز بود که تقریبا از مصرف بالاتر است، اما تفاوت تولید و مصرف آن قدر نیست که فعلا در بحث صادرات به کار گرفته شود و بنزین مازاد تولیدی به ذخایر راهبردی کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان این‌که فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از سه واحد تقطیر تصفیه هیدروژنی نفتا و واحدبنزین‌سازی و ایزومریزاسیون تشکیل شده است، تاکید کرد: واحد نخست که واحد تقطیر است به‌طور کامل به بهره‌برداری رسیده است، به این معنا که می‌توانیم روزانه ۱۲۰ هزار بشکه خوراک بیشتر به این پالایشگاه تزریق کنیم و به ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار بشکه در روز برسیم.

معاون وزیر نفت در امور پالایش گفت: مقدار تولید بنزین در این پالایشگاه پس از بهره‌برداری از فاز دوم آن ۲۶ میلیون لیتر تثبیت شده بود که با افزایش تقاضا برای بنزین با توجه به همزمانی با ایام تعطیلات تابستانی، ۱,۵ میلیون لیتر به تولید بنزین پالایشگاه اضافه شد و به ۲۷.۵ میلیون لیتر در روز رسید که این میزان از ابتدای شهریور ماه باز هم افزایش می‌یابد و به ۳۰ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

منبع:شانا

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا