اخبارصنعت و معدنویژه ها

ثروت با دسترسی آسان به داده ها و تعامل پذیری بین مالکان خلق می شود

به گزارش “صنعت کار”، در راستای تدوین سند اقدام مشترک به اشتراک گذاری و آزادسازی داده های مکان محور از سوی نهادهای حاکمیتی کشور و پس از برگزاری جلسات متعدد مدیریتی و کارشناسی میان سازمان های مذکور٬ امروز نیز با حضور برخی از نمایندگان این سازمان ها در سازمان فضایی ایران، پیش نویس سند مذکور در جلسه ارائه و مورد بررسی حاضرین قرار گرفت.
دکتر مرتضی براری، معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در این جلسه ضمن تشکر از تشریک مساعی بوجود آمده در کشور برای به اشتراک گذاری و آزادسازی داده های غیرحاکمیتی گفت: امروزه دیتاها تبدیل به نماد ثروت و قدرت شده اند و کشوری قدرتمندتر است که دیتای بیشتری دارد و یا از این دیتا ارزش افزوده بیشتری خلق می کند.
براری با اشاره به برنامه های کشورهای درحال توسعه برای جمع آوری دیتا و ایجاد شبکه فراگیر مشتریان افزود: دسترسی آسان به داده ها و تعامل پذیری بین مالکان داده های با ارزش٬ خلق ثروت می نماید و خوشبختانه هم اکنون ۵ سازمان حاکمیتی کشور که صاحب کلان داده با ارزش هستند، در راستای به اشتراک گذاری و آزادسازی داده های غیرحاکمیتی خود به یک گفتمان مشترک رسیده اند.
رئیس سازمان فضایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با آزادسازی این داده ها و یکپارچه سازی آنها، بخش خصوصی می تواند با ایجاد یک شبکه فراگیر از مشتریان، ارتباط بین داده و نیاز را برقرار  نموده و  از طریق ارائه سرویس های نوآورانه خلق ثروت نماید.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر شناسایی موانع قانونی پیش رو و رفع آن گفت: امروز این امکان وجود دارد که مهمترین چالش های کشور در حوزه های  محیط زیست، منابع آب، گرد و غبار، مدیریت بلایا و اشتغال را  با استفاده از داده های ماهواره ای مدیریت نمود و در جهت رفع آن نقش آفرینی کنیم.
براری ضمن تاکید بر توسعه زنجیره علم و اقتصاد در کشور افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری تولید علم باید در راستای حل معضلات نظام باشد و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.
منبع:روابط عمومی سازمان فضایی ایران
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا