اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

عدم رعایت تحریم‌های آمریکا از سوی اتحادیه اروپا

به گزارش “صنعت کار”، محمدجواد ظریف،روز گذشته در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان این‌که آمریکایی‌ها هیچگاه صداقت نداشته‌اند، گفت: هدف ترامپ ضدیت با مردم ایران است، زیرا نخستین تحریمی را که برگرداند، مربوط به حوزه هواپیماهاست که قرار بود ۲۰۰ فروند هواپیما به ایران داده شود که لغو کردند.

وی درباره تنگناهای صادراتی به ایران در زمان تحریم‌ها و نقش معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه در این باره، افزود: وظیفه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، تسهیل فعالیت بخش خصوصی و فعالان بخش دولتی است. این معاونت تلاش می‌کند امکانات صادرات را در خارج از کشور شناسایی و زمینه را برای ارتباط بخش خصوصی ایران و کشورهای خارجی فراهم کند و برای رسیدن به اهداف در این بخش کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: فعالیت معاونت اقتصادی باید با جدیت بیشتری دنبال شود، امروز ما یک تفاوت جدی با دوران گذشته داریم، دنیا در برابر تحریم‌های آمریکا ایستاده است.

وی گفت: هم اکنون اتحادیه اروپا اعلام می‌کند که نه تنها خودش تحریم‌های آمریکا را رعایت نخواهد کرد، بلکه در دنیا دنبال کسانی خواهد گشت تا آنها نیز با اتحادیه اروپا همراهی کنند. در واقع اجماعی بین‌المللی علیه حرکت آمریکا شکل گرفته است.

منبع:شانا

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا