اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

ده سال دیرتر متوجه سازگاری با کم آبی شدیم

به گزارش”صنعت کار”، رضا اردکانیان امروز در ششمین کنفرانس جامع مدیریت و مهندسی سیلاب، بر لزوم برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در موضوع سیلاب و مهندسی آن در کشور تاکید و اظهار کرد: موضوع سیلاب یکی از برنامه‌های مهم و مورد توجه وزارت نیرو است.

وی افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی حکایت از اهمیت موضوع سیلاب در شرایط کنونی کشور دارد و بایستی برنامه‌ریزی‌های جامع و تاثیرگذار در این باره اتخاذ شود.

به گفته وی، هم در موضوع سیلاب و هم در زمینه‌های دیگر که با آب مرتبط است، وزارت نیرو نقش کلیدی و هماهنگ کننده با دستگاه‌های مختلف دارد که باید این هماهنگی به شکل منظم و متداول صورت پذیرد.

اردکانیان به نقش سازمان هواشناسی و ارائه آمار و اطلاعات پایه این سازمان در آب و هوا اشاره کرد و گفت: این آمار نقش تعیین‌کننده‌ای در مدیریت آب کشور و در ادامه آن مدیریت سیلاب خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران یکی از خشک‌ترین سال‌ها را نسبت به ادوار گذشته تجربه خواهد کرد، گفت: موضوع سازگاری با کم آبی می‌تواند ما را از این وضعیت فعلی دور کند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو موضوع سازگاری با کم آبی است، اظهار کرد: در اسفندماه گذشته هیات وزیران نسبت به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی اقدام کرد که در این کارگروه چهار وزیر، دو معاون رئیس جمهوری، کمیته های استانداری و عضویت تعدادی از مدیران سازمان های مربوطه حضور دارند.

وی با بیان اینکه بحث و گفتمان اصلی ما در این دوره همین موضوع سازگاری با کم آبی است، تاکید کرد: اگر چه این گفتمان با یک دهه تاخیرشکل گرفته، اما می‌طلبد هر چه سریع‌تر همگان به سازگاری با کم‌آبی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وزیر نیرو با پرداختن به این مهم که مدیریت صحیح آب یک امر ضروریست، اضافه کرد: توسعه جمعیت و شهر نشینی و تغییر اقلیم باعث شده که پرداختن به مدیریت مصرف به عنوان پیش زمینه مدیریت تقاضا امری ضروری را شکل دهد.

وی ادامه داد: حضور دانشگاه ها، مراکزپژوهشی تحقیقاتی و همکاری موثر آنها در زمینه مدیریت مصرف یک ضرورت است و ما نیازمند همکاری بیشتر آنها هستیم و انتظار وزارت نیرو از سازمان‌ها و نهادهای دولتی این است که نقش پررنگ‌تری را در این مهم ایفا کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا