صنعت و معدننفت و پتروشیمیویژه ها

تولید 160 مگاواتی برق منطقه ویژه خلیج فارس آغاز می شود

به گزارش “صنعت کار”، حسن خلج تهرانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نیروگاه 235 مگاواتی سیکل ترکیبی هرمز در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از دو واحد بخار و گاز تشکیل شده که ظرفیت ظرفیت واحد گاز آن 160 مگاوات و واحد بخار 75 مگاوات است.

وی افزود: قرارداد تامین گاز نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز در راستای بالا بردن سطح تولید ملی منعقد شده و با تزریق گاز تا پایان مرداد سال جاری، واحد گاز این نیروگاه وارد مدار خواهد شد.

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه طرح احداث نیروگاه هرمز پس از مدت ها توقف و پیشرفت محدود، از سال 96 فعال شد، تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته، مجری این طرح به نمایندگی از ایمیدرو تغییر کرد و پس از آن، با پیگیری‌های مستمر و برپایی جلسات متعدد، راهبری شد.

وی ادامه داد: به رغم وجود مشکلات و در عین حال، نبود تعهدی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و به ‌خصوص ایمیدرو برای احداث این نیروگاه، اما با حمایت دکتر کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو و نیز پیگیری‌های دکتر همتی استاندار هرمزگان، توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و طرح را به مرحله بهره برداری برسانیم.

خلج تهرانی با بیان اینکه واحد بخار نیروگاه یاد شده طبق برنامه زمان بندی شده به مدار وارد می‌شود، گفت: سرمایه گذار اصلی این نیروگاه شرکت توسعه برق غدیر اکسین به نمایندگی شرکت سرمایه گذاری غدیر است که میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی آن، 57 میلیارد یورو و 160 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ایمیدرو نیز خریدار اصلی برق نیروگاه یاد شده خواهد بود که برق تولیدی برای جبران بخشی از کمبود برق و کمک به رفع مشکلات، در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد.

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطرنشان کرد: اکنون زیرساخت های مورد نیاز برای گازرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز مهیا و قرارداد تامین گاز نیروگاه نیز با شرکت گاز استان هرمزگان منعقد شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت خط انتقال گاز، 30 اینچ (معادل 20 میلیون متر مکعب در روز) است.

منبع:شانا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا