اخبارصنعت و معدنویژه ها

32 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری معدنی بعد از دولت یازدهم

به گزارش “صنعت کار”،امروز دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت و مدیر عامل ایمیدرو در دیدار با خبرنگاران گفت:طی 4سال گذشته در حوزه معادن و صنایع معدنی حدود 5 میلیارد دلار طرح به افتتاح رسید و از این میزان، 2میلیارد و 300 میلیون دلار ازطرح ها در سال 96 بوده است.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته همچنین پنج میلیارد دلار پروژه در بخش معدن و صنایع معدنی کشور افتتاح شد که 2 میلیارد و 300 میلیون دلار آن در سال 96 به انجام رسید.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به  آمار چهار ماهه نخست امسال، خاطرنشان ساخت: در این مدت تولید فولاد خام رشد 15 درصدی، گندله رشد 41 درصدی، شمش رشد 11 درصدی و کاتد مس رشد 60 درصدی داشت و در مجموع صادرات فولاد در مدت یاد شده 13 درصد افزایش یافته است.
کرباسیان ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی کمترین آسیب‌ها را از تحریم‌ها متاثر می شود، زیرا مواد اولیه و همچنین گاز مورد نیاز از داخل تامین شده و فناوری مورد نیاز در بیشتر پروژه ها داخلی است.
وی یادآور شد: این سازمان در سال های گذشته موفق به انجام عملیات اکتشافی در پهنه ای به وسعت بیش از 270 هزار کیلومتر مربع در سطح کشور شده است.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، پارسال 22 درصد از مجموع صادرات کشور به محصولات معدن و صنایع معدنی با 10 میلیارد دلار اختصاص یافت که یک رکورد تاریخی بود؛ همچنین ظرفیت تولید فولاد کشور به 31 میلیون تن افزایش یافت.
وی بیان داشت: فعال شدن هفت طرح فولادی که در گذشته داستان های غمناکی درخصوص آنها از محل انتخاب پروژه گرفته تا نحوه انتخاب ماشین آلات، تامین مالی و غیره وجود داشت، از جمله اقدام های ارزنده سال های گذشته ایمیدرو بود که اکنون پنج مورد از این پروژه ها فعال شده است.

این مقام مسئول میزان اکتشافی سنگ آهن ذخیره ای منطقه سنگان را 200 میلیون تن اعلام کرد و گفت:که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در تلاش است با مذاکراتی که با افغانستان به عمل می آوردطی تفاهمنامه هایی پروژه های مربوط به این اکتشافات را فعال کند اما دیوان سالاری موجود در کشور این امر را تا حدودی مسکوت نگه داشته است.

فرزین سوادکوهی:خبرنگار “صنعت کار”

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا