راه و ساختمانویژه ها

زیرسازی راه‌آهن سبزوار- سلطان‌آباد اجرا می شود

به گزارش”صنعت کار” عباس آخوندی در جریان سفر یک روزه خود به سبزوار از محورهای سلطان‌آباد-جوین، جوین-جغتای، جغتای-سه راهی برغمد و سه راهی برغمد-سبزوار بازدید کرد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص محور جغتای-برومد گفت: زیرسازی ۴ کیلومتر از این پروژه انجام شده و الباقی در دست ساخت قرار دارند. البته در سفر رئیس جمهوری اعتباری به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین به سمت برغمد پروژه بهسازی به طول ۱۸ کیلومتر در دست اجراست که ۷ کیلومتر آن انجام و الباقی در دست اجرا قرار دارد.

عباس آخوندی همچنین در جریان بازدید از راه آهن سلطان آباد به سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی این خط ریلی در سال ۸۹ شروع شد اما تا سال ۹۵ اعتبار جدی نداشت که عملا این پروژه در سال ۹۵ فعال شد و در سال ۹۶ کارکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

وی افزود: از سبزوار حدود ۳۰ کیلومتر عملیات زیرسازی اجرا شده است و در سال ۹۷ بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شد اما باید توجه داشت برای اتمام راه آهن سلطان آباد – سبزوار ۱۷۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است. در این سفر تصمیمات لازم برای این پروژه اتخاذ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت ریلی و جاده‌ای شهرستان سبزوار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از سبزوار به اسفراین بزرگراهی به طول ۸ کیلومتر با همکاری شهرداری در دست انجام است. همچنین برای محور سلطان‌آباد نیز پروژه‌ای تعریف و از سوی مجلس تامین اعتبار شده است.

آخوندی همچنین به پروژه‌های بازآفرینی شهری سبزوار اشاره کرد و گفت: در حوزه بازآفرینی شهری، سبزوار یک شهر نمونه و پشتیبان سه استان همجوار است.

وی افزود: در سبزوار بافت‌های تاریخی و حاشیه‌نشینی وجود دارد که حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت این شهر حاشیه‌نشین هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هماهنگی وزارتخانه با فرمانداری و شهرداری سبزوار خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در حوزه بازآفرینی شهر سبزوار تعریف شده است. همچنین در داخل شهر ساختمان‌های بسیار خوبی تملک شده که با اجرای طرح بازآفرینی می‌تواند برای سبزوار ثروت ایجاد کند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا