اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

تاکید اسپانیایی ها برای مشارکت در صنعت نفت ایران

به گزارش  “صنعت کار” ازخبرگزاری اسپوتنیک، کارلوس تولدو، رئیس روابط عمومی شرکت اسپرونکو، اعلام کرد: این شرکت که در زمینه خدمات نفت و گاز خدمات دارد، از سال ۲۰۱۳ میلادی فعالیت در ایران را آغاز کرده است و در آن زمان تحریم‌ها ضد ایران از سوی همه طرف‌ها، یعنی اتحادیه اروپا و آمریکا، وضع شده بود.

وی افزود: (در آن زمان) ما هیچ رقیبی در قلمرو ایران نداشتیم که سبب شد انگیزه ورود به این بازار را پیدا کنیم.

با این همه، پس از رفع تحریم‌ها در سال ۲۰۱۵ میلادی این شرکت با رقابتی شدید رو‌به‌رو و وادار شد فعالیت‌های خود را در ایران محدود کند.

طبق اعلام این مدیر اسپانیایی، اکنون که دوباره تهدید تحریم‌ها مطرح شده است، این شرکت وضع کنونی را به عنوان یک فرصت جدید در نظر می‌گیرد.

تولدو گفت: اکنون ما ادامه فعالیت خود در سطحی بالاتر را بررسی می‌کنیم، اتحادیه اروپا تاکنون تحریمی ضد ایران وضع نکرده است و موضوعی که آمریکا می‌گوید، مشکل خودش است، نه مشکل ما.

وی اعلام کرد: این شرکت تاکنون هیچ تهدیدی دریافت نکرده است و حتی اگر چنین تهدیدهایی دریافت کند، آنها را نادیده می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی اسپرونکو گفت: هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید چه کاری می‌توانیم یا نمی‌توانیم انجام دهیم، بنابراین ما کاری را انجام می‌دهیم که می‌خواهیم.

اتحادیه اروپا متعهد شده است که با وضع مقرراتی که پیرونی نکردن شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های آمریکا را ممکن می‌کند، در برابر این تحریم‌ها مقاومت کند. به‌ویژه، استفاده از ارزهای غیر وابسته به دلار، یکی از این راهکارهاست که خطر مجازات از سوی آمریکا را از میان می‌برد.

منبع:شانا

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا