گوناگون

تحقیق وتفحص مجلس از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر

به گزارش “صنعت کار”، در جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس شورای اسلامی با 150 رای موافق، 29 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هدلینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی تصویب شد.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هدلینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی ابتدا با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و تصویب شد.
وی اظهار داشت: بررسی سوابق کاری و مالی سهامداران در ارتباط با واگذاری ها، بررسی عوامل دخیل در واگذاری و برنده اعلام شدن شرکت مذکور، بررسی ارقام واقعی اعلام شده هلدینگ در زمان واگذاری، بررسی ضرر و زیان وارده به منابع دولتی و بیت المال در این واگذاری و نحوه فروش محصولات تولیدی و قیمت آن از مهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.
وی افزود: واگذاری 40 درصد سهام هلدینگ پتروشیمی باختر از طریق نامناسب اطلاع رسانی و در سه روزنامه با تیراژ پایین انجام شد، 100 میلیارد تومان آن هم به صورت قسطی از سهام این هلدینگ به فروش رسید و برادران «ن» 100 میلیارد سهام را به صورت قسطی خریدند که ارزش واقعی این 100 میلیارد، چهار تا پنج هزار میلیارد تومان است.
وی گفت: ظاهرا این کار زیر زبانشان مزه کرده و خواهان افزایش 11 درصدی سهم هلدینگ خود شده اند که باعث اعتراض گسترده سهامداران شده است.
وی از نمایندگان مجلس خواست با رای به این تحقیق و تفحص، وضعیت این واگذاری را بررسی کنند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا