تاپنفت و پتروشیمی

شناسایی دو لکه نفتی از سانحه سانچی در دریای چین

به گزارش صنعت کار به نقل از ایسنا، اداره اقیانوسیه دولتی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای یک لکه به مساحت ۶۹ کیلومترمربع و یک لکه دیگر به وسعت ۴۰ کیلومترمربع را نشان داده‌اند که ضخامت کمتری دارد و چندان متمرکز نیست.

نفتکش بزرگ سانچی در بدترین فاجعه یک نفتکش طی دهه‌های اخیر، روز یکشنبه غرق شد و نگرانی‌هایی را نسبت به آسیب‌های احتمالی به اکوسیستم دریایی برانگیخت.

امدادگران پیکر دو تن از ملوانان را کشتی یافتند در حالی که یک پیکر دیگر نیز نزدیک کشتی از دریا گرفته شد. جانباختن ۲۹ ملوان دیگر این کشتی نیز تایید شده است.

وزارت حمل و نقل چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه امداد موقعیت کشتی غرق شده را شناسایی کرده‌اند که در عمق ۱۱۵ متری (۳۷۷ پا) زیر سطح دریا قرار دارد و آماده می‌شود تا ربات‌های زیردریایی را برای کاوش آن ارسال کند.

اداره اقیانوسیه دولتی چین اعلام کرد: کشتی‌ها ۳۱ نمونه آب در منطقه اطراف نفتکش غرق شده گرفته‌اند که حاوی گیریس سیاه با بوی نفت سنگین است و غلظت نفتی که از محدودیت استاندارد کیفیت آب دریا فراتر می‌رود.

گروه‌های پاکسازی به بررسی منطقه محل غرق شدن سانچی ادامه می‌دهند تا وسعت و پراکندگی لکه نفتی و تاثیر اکولوژیکی آن را ارزیابی کنند.

سانچی شب شنبه گذشته -ششم ژانویه- پس از برخورد با کشتی باری چینی “سی اف کریستال” بلافاصله آتش گرفت. بادهای قوی این نفتکش را از سواحل چین که این سانحه در آنجا به وقوع پیوسته بود دور کرده و به منطقه اقتصادی ویژه ژاپن نزدیک کرده است.

این نفتکش که حامل ۱۳۶ هزار تن یا معادل یک میلیون بشکه میعانات بود، پس از انفجارهای متعدد که بدنه کشتی را تخریب کرد غرق شد.

وزارت محیط زیست ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد احتمال چندانی نمی‌بیند که این لکه نفتی به سواحل این کشور برسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا