اخباربانک و بیمه

اسامی صاحبان معوقات وام‌های میلیاردی‌ را اعلام کنید

به گزارش “صنعت کار”امیر خجسته با اشاره به این‌که« 150هزار میلیارد از معوقات بانکی در میان 110نفر  در گردش است» بیان کرد: در رابطه با معوقات بانکی باید گفت که یک سری افراد غارتگر و از نور چشمی‌ها، وام‌هایی که سرمایه مردم است را گرفته اند و به نحوی از بازگردندان آن خودداری می‌کنند به گونه‌ای که یا به صورت معوقه است یا تضامین معتبری در اختیار بانک‌ها قرار ندادند و یا بافشار های سیاسی وام دریافت کردند.

وی اظهار کرد: این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و چند آمار متفاوت در این زمینه وجود دارد؛ اما آن‌چه که فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد آن به نتیجه رسیده است قریب به 150هزار میلیارد است. بانک این مبلغ را قریب به 90 میلیارد اعلام کرده است. اکنون فراکسیون تمام تلاش خود را بر روی آشکار شدن این موضوع گذاشته است.

این عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: این معوقات مختص به 110 نفر است که از بانک خواستیم لیست این افراد را ارائه دهد تا با پیگیری این مبالغ برگردانده شود. اکنون قریب به 1000 نفر از نخبگان و دانشگاهیان و حوزوی‌ها به ما نامه نوشته و تعیین تکلیف این افراد را خواستار شده‌اند. وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی باید اسامی این افراد را اعلام کنند. تا مردم بدانند این افراد چه کسی هستند.

نماینده مردم همدان با بیان این‌که «اعلام اسامی این افراد و بازگرداندن مبالغ گرفته شدن توسط این افراد مطالبه مردم است؛ چراکه این‌ها  سرمایه ‌ای دولت است که این افراد غارت کرده‌اند» ابراز عقیده کرد: اما متاسفانه قوه قضاییه، قوه مجریه و مجلس در این زمینه سکوت کرده‌اند. در حالی که باید با برخورد قاطع این مبلغ را از آن ها پس گرفت. چراکه 150 هزار میلیارد می تواند نقش موثری در مدیریت کشور در دوران تحریم داشته باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا