اخبارتاپنفت و پتروشیمی

طرح تولید روغن پایه گروه ۲ با موفقیت اجرایی شد


به گزارش “صنعت کار” غلامرضا باقری دیزج مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در این خصوص گفت: طرح تولید این محصول که پیش از این تحت عنوان نفت کوره عرضه می شد ،پس از تحقیقات تیم های کارشناسی در پالایشگاه نفت تبریز با همکاری یک شرکت دانش بنیان و همچنین پژوهشگاه نفت،با کمک از یک کاتالیست خارجی و امکانات راکتور و تجهیزاتی که پیش از این برای فرایند گوگرد زدایی مورد استفاده قرار میگرفت به شکل آزمایشی و البته در مقیاس صنعتی تولید می شود.
وی درمورد میزان ظرفیت تولید این فراورده به “صنعت کار ” گفت :ظرفیت اسمی تولید این فرآورده ۲۷۰ هزارتن در سال است و این درحالی است که طرفیت عملیاتی فعلی واحد تولیدی محصول مذکور ۹۰ هزار تن در سال است.
باقری دیزج اضافه کرد:تولید روعن پایه از محصول جانبی واحد آیزوماکس که پیش از این بعنوان نفت کوره کاربرد داشت و استفاده از واحدخارج سرویس موجود و همچنین روش ابداعی بر پایه مطالعات نیروهای داخلی شرکت پالایش نفت تبریز و درنهایت قطع وابستگی به واردات روغن پایه گروه ۲ برای تولید روغن موتور ،از مزیت های اصلی اجرای این طرح است.
وی بیان کرد:میزان اشتعالزایی خط تولید این فراورده ۲۰نفر بصورت مستمر است.
باقری افزود:این محصول به شکل پایلوت در حال تولید است .
به گزارش “صنعت کار”بخشی از این محصول برای استحصال محصول نهایی روغن موتور در واحد میکس و اختلاط روغن به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گزارشگر :فرزین سوادکوهی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا