اخبارتاپخودرو

U75 پلاس، جدی ترین رقیب کراس اوورهای بازار ایران +تصاویر

چهار ماه پیش در نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، گروه خودروسازی ایلیا اقدام به رونمایی از یک کراس اوور 7 نفره کرد که قرار است پیش فروش آن در سال جاری انجام شود.

به گزارش خبرنگار صنعت کار، کراس اوور VGV U75 پلاس، یکی از مورد انتظارترین محصولاتی است که این روزها نامش در بازار ایران به گوش میرسد و بنا به گفته مقامات این شرکت پیش فروش این خودرو در سال 1402 انجام خواهد شد.

این خودرو محصول خودروسازی VGV چین است که در سال 2012 تاسیس شد و زیر مجموعه سینوتراک به شمار می آید. پیش از این کشنده های هوو که در بازار خودروهای سنگین ایران شناخته شده هستند، به عنوان اولین محصولات VGV وارد بازار ایران شده بودند و حالا یک خودرو سواری قرار است نام این خودروسازی را بار دیگر در بازار ایران بر سر زبان ها بیاندازد.

VGV U75 پلاس به عنوان بزرگترین و لوکس ترین محصول از این برند شناخته می شود که توسط ایلیا خودرو، ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژ عرضه و در اختیار مصرف کنندگان قرار بگیرد.

طراحی بیرونی این خودرو با توجه به اینکه طی سال های پیش انجام شده است با خودروهای امروزی چینی کمی متفاوت است و خبری از چراغ های روی سپر در این خودرو نیست و چراغ ها به طور کامل و یکپارچه بالای سپر قرار گرفته اند. موردی که شاید همگام با ترند روز نباشد اما معضلات چراغ های روی سپر که در طراحی های جدید دیده می شود را نخواهد داشت.

با توجه به ظرفیت 7 نفره این خودرو طراحی بنده از نگاه جانبی کشیده به نظر می رسد تا فضای مقابل پا بیشتری را برا سرنشینان ردیف های 2 و 3 خودرو فراهم نماید.

طراحی داخلی خودرو اما با نمای بیرونی متفاوت بوده و از به روزترین امکانات و قابلیت ها بهره مند است. کنسول دیجیتالی میانی و کلاستر دیجیتالی نشان از امکانات به روز و مطابق با استاندارد روز جهانی دارد. از دیگر امکانات داخلی این خودرو می توان به استارت کی لس، سقف پانوراما، متریال چرمی با کیفیت مناسب اشاره کرد.

وجه تمایز U75 پلاس با دیگر رقبای خود که این روزها در بازار هستند، زیر کاپوت این خودرو قرار گرفته است. یک پیشرانه 2 لیتری GDI با توان تولید 221 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر که با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک از کمپانی زد اف آلمان همراهی می شود، نکته مثبت و قابل توجه این خودرو است. این روزها بیشتر خودروهای چینی که در بازار ایران معرفی می شوند از پیشرانه های 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت پایین تر بهره مند هستند.

ایلیا خودرو پیش از این در نمایشگاه مشهد اعلام کرده بود که قرار است 1000 دستگاه از این خودرو را وارد بازار ایران نماید و حالا طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، پیش فروش این خودرو امسال انجام خواهد شد و سال آینده موعد تحویل اولین نسخه های U75 پلاس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا