اخبارراه و ساختمانویژه ها

تفویض اختیارات برای تسریع در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن بی‌سابقه بوده است

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: حجم تفویض اختیارات برای تسریع در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن توسط هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است.

به گزارش صنعت کار – از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» در دومین نشست تخصصی مباحث مرتبط با دستورالعمل‌ها و پیمان و رسیدگی در حوزه فنی و مهندسی با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن اولویت کشور است، افزود: هم مقامات و هم مردم از ما انتظار دارند که هرچه سریع‌تر این سیاست را که منجر به تولید مسکن می‌شود به پیش ببریم، زیرا چشم امید مردم به فعالیت‌های ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حل مشکل مسکن مردم از طریق طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های اصلی دولت است، اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور هر ۲۰ روز یک‌بار در جلسات شورای عالی مسکن حضور می‌یابد و وزیر راه و شهرسازی هم هر روز روند پیشرفت کار را پیگیری می‌کند.

وی اضافه‌کرد: سازمان ملی زمین و مسکن هم با همه قدرت و امکانات برای انجام وظایفی که بر عهده دارد، ایستاده‌ است.

مالکی ادامه‌داد: به ثمر رساندن این طرح بیش از هر چیز دیگری به همدلی و کمک به یکدیگر نیاز دارد و باید بدانیم نمی‌توان در این مسیر به‌صورت بخشی فکر کرد.

وی تاکید کرد: انعقاد قراردادها و انجام درست مناقصه، پایه اصلی کار است و اگر این موارد درست انجام شود از پیش آمدن بسیاری از مشکلات در ادامه کار جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، همفکری در نشست‌های تخصصی را یکی از اهداف اصلی برگزاری این نشست‌ها عنوان کرد و افزود: سعی کنید از تجربیات هم استفاده‌ و با هم مشورت کنید و در صورتی که رویه نادرستی در کار وجود دارد با همفکری یکدیگر آن را اصلاح کنید.

وی تصریح‌کرد: تعامل با دستگاه‌های دیگر، رعایت سلامت کاری و پیشگیری از ایجاد فساد اداری، پیگیری مستمر و تسریع در انجام امور از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در صحبت‌هایش به آنها اشاره کرد.

طرح نهضت ملی مسکن نیاز به یک کار جهادی دارد

در ادامه این نشست «فردین شاکری» عضو هیات مدیره این سازمان با بیان اینکه به انجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن نیاز به یک کار جهادی دارد، گفت: حجم کاری که بر اساس اساسنامه سازمان بر عهده ما گذاشته شده است با روش‌های معمول گذشته به انجام نخواهد رسید و باید در نشست‌های آموزشی اینچنینی با همفکری هم به‌دنبال ایجاد راه‌هایی باشیم که بتوانیم پروژه‌ها را به بهترین نحو و با سرعت و کیفیت مناسب به اتمام برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از تجربیات مسکن مهر استفاده کنیم، افزود: باید در دستورالعمل‌های ابلاغی مشکلات سابق را برطرف کنیم تا بعد در اجرا دچار مشکلات فنی و حقوقی نشویم.

شاکری خواستار اجرای درست و کیفیت کار در اجرای پروژه‌ها شد و اظهار داشت: در بررسی صورت‌وضعیت و کارکرد نهایی پیمانکاران باید محاسبه همه هزینه‌ها انجام و قیمت قطعی پروژه به متقاضی اعلام شود تا از ایجاد بار مالی بعد از تحویل واحد به متقاضی برای دولت جلوگیری شود.

۲۲ هزار هکتار زمین در فرایند الحاق به نهضت ملی مسکن است

در این نشست «محمد مهدی بلوردی» دیگر عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن نیز با اعلام اینکه تاکنون ۲۸ هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی برای ساخت مسکن در استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: هم‌اینک در حال انعقاد قراردادهای آماده‌سازی این اراضی هستیم.

وی افزود: ۲۲ هزار هکتار زمین هم در فرایند الحاق است.

بلوردی با توضیح درباره تیپ قراردادهای مشارکتی سازمان و تشریح شرح خدمات مطالعات مفهومی، خواستار مدیریت درست‌پیمان‌ها در قراردادهای آماده‌سازی طرح نهضت ملی مسکن شد.

رونمایی از کتابچه بخشنامه‌ها و قوانین مورد عمل سازمان ملی زمین و مسکن

در ادامه این نشست تخصصی، «علیرضا صادقیان‌فر» سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان ملی زمین و مسکن از کتابچه دو جلدی بخشنامه‌ها و قوانین و مقررات مورد عمل سازمان ملی زمین و مسکن رونمایی کرد.

وی در توضیح درباره این کتابچه‌ها گفت: جلد نخست این مجموعه حاوی دستوالعمل‌ها و قوانین بالادستی و جلد دوم بخشنامه‌های مصوب شورای عالی مسکن است.

صادقیان‌فر افزود: در این دوره آموزشی میزان واحد پذیرش هر سایت نهضت ملی در استان‌ها و امکان ساخت بنا در آنها تعیین می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا