نفت و پتروشیمیویژه ها

تفاهم نامه احداث مجتمع پتروشیمی و نیروگاه برق در پارسیان امضا شد

به گزارش “صنعت کار”، تفاهم نامه سرمایه گذاری میان مجتبی غروی مدیرعامل شرکت نفت و گاز مپنا و حسن شاهرخی مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان ظهر دوشنبه با هدف تولید پتروشیمی و احداث نیروگاه ۵ هزار مگاواتی به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه شرکت گروه مپنا پس از اخذ موافقت نامه اصولی طرح از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران می تواند در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اقدام به احداث طرح GTX کند. همچنین شرکت مپنا در سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام به تامین برق و احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان خواهد کرد.

طی این تفاهم نامه شرکت مپنا در برنامه کوتاه مدت متعهد به تامین ۵۰ مگاوات برق جهت مصرف صنایع واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با استفاده از امکانات فعلی مپنا، ظرف مدت یکسال شده است.

همچنین در برنامه میان مدت شرکت مپنا به عنوان سرمایه گذار طرح افزایش ظرفیت نیروگاه و پست برق عسلویه مپنا از هزار مگاوات به هزار و ۵۰۰ مگاوات با تبدیل سیکل ساده به ترکیبی و احداث خطوط انتقال، برای مصرف مجتمع پتروشیمی GTX مپنا و دیگر صنایع واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ظرف مدت ۳ سال را تعهد داده است.

در برنامه بلند مدت شرکت مپنا نصب تجهیزات و تاسیسات تولید برق در منطقه انرژی بر پارسیان برای ظرفیت تا ۵ هزار مگاوات در صورت وجود مصرف کننده و تامین شرایط کاری توسط طرفین، حداکثر ظرف مدت ۱۰ سال را پیش بینی کرده است.

احداث شبکه توزیع برق داخل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مطابق با مطالعات، اسناد و نقشه های طرح جامع این منطقه توسط سرمایه گذار در قالب تفاهمات آتی طرفین حسب نیاز منطقه انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است، منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان در غرب استان هرمزگان و در شهرستان پارسیان واقع شده است در چشم انداز این منطقه تولید ۱۸ میلیون تن پتروشیمی، 4 میلیون تن فولاد، 600 هزار تن آلومینیوم و 3میلیون تن آلومینا پیش بینی شده است.
منبع:روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا