اخبارراه و ساختمان

جدید ترین کاربرد دستگاه لبه چسبان

به گزارش صنعت کار، دستگاه لبه چسبان  دستگاهی کاربردی که  به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرده است . این دستگاه که عمدتا در دنیای کابینت سازان مورد استفاده قرار میگیرد به نوعی اچارفرانسه انها است . از این دستگاه در دنیای مبل و مان و کابینت سازی به عنوان ابزاری برای چسباندن لبه های پلیمری استفاده میکنند. قدیم تر ها زمانی که استفاده از این دستگاه باب نبود  نوارهای پلیمری و چسبی را دور تا دور چوب کار میکردند تا اولا عمر بیشتری از ان استفاده کنند دوما زیبایی بیشتری داشته باشد اما مشکل اساسی این  نوع از چسباندن لبه زمان زیادی بود که باید برای ان اختصاص میدادند.  این نوار ها هرچقدر که زیبا بودند اما زمان زیادی برای تولید انها استفاده میشد و چندان صرفه اقتصادی نداشته اند .  درحقیقت نوارهای اطویی یا پشت چسب دار که سیستم قدیمی لبه چسباندن بود زیبا بود اما وقت گیر و گران . حال بعد از پیشرفت تکنولوژی  دستگاه لبه چسبان جایگزین ان شده است . این دستگاه سریع  کم هزینه است در نتیجه محبوبیت زیادی میان فنی کاران پیدا کرده است . حال سوال این است که اول از همه دستگاه لبه چسبان چیست و درمرحله دوم به شما توضیح میدهیم که جدیدترین کاربرد دستگاه لبه چسبان چیست.

دستگاه لبه چسبان چیست ؟

دستگاه لبه چسبان دستگاهی است که عمدتا توسط کابینت کار ها و چوب کار ها مورد استفاده قرار میگیرد . همانطور که که کمی قبل تر اشاره کردم چوب کاران عمدتا از این دستگاه برای جوش دادن لبه های پلیمری استفاده میکنند و اگر هم ما بخواهیم خیلی بهتر کاربرد دستگاه لبه چسبان را متوجه شویم بهتر است اول به کاربرد ان بپردازیم .

کابرد دستگاه لبه چسبان چیست ؟

چوب کاران و به خصوص کابینت کاران برای ساخت قطعات به هم متصل ام دی اف و چوب نیاز به دستگاه لبه چسبان دارند . پس از انجام برشکاری  قطعه های چوبی به دست امده لبه های تیز و خشنی دارند که هم از لحاظ زیبایی مشکلاتی را ایجاد میکند و هم از نظر مقاومت در حالت اتصال نیز وضعیت جالبی ندارند .پس همانطور که احتمالا حدس زدید دستگاه لبه چسبان وظیفه دارد قطعات چوبی یا پلیمری را به صورت زیبا  مقاوم و سریع به هم بچسباند .

دستگاه لبه چسبان چگونه کار میکند؟

دستگاه لبه چسبان جزو اختراعات نسبتا ساده انسان است که کارکرد نسبتا ساده ای دارد .عملکرد دستگاه لبه چسبان به این گونه است که ابتدا قطعه وارد دستگاه شده  و چسبی با حرارت نسبتا بالا به ان مالیده میشود و سپس  نواری که در وسط دستگاه قرار دارد دو قطعه را به هم وصل میکند و در نهایت برای زیبایی بیشتر چوب پولیش داده میشود .

انواع دستگاه دستگاه لبه چسبان

برای اینکه با جدید ترین کاربرد های دستگاه لبه چسبان اشنا شویم بهتر است ابتدا با انواع دستگاه لبه چسبان اشنا شویم . باما همراه باشید تا با انواع دستگاه لبه چسبان اشنا شویم .

دستگاه لبه چسبان دستی :این نوع دستگاه سنتی ترین نوع دستگاه لبه است . این دستگاه که به دخالت مستقیم کارگر در رویه تولید نیاز دارد باید کارگر به صورت دستی عمل نگهداری را انجام دهد .

دستگاه لبه چسبان کاملا اتوماتیک: این نوع دستگاه اسان کننده زندگی کارگر ها و سرعت بخش کارکرد کارفرما ها است . این نوع دستگاه با به عهده گرفتن عمل نگهداری کار کارگر هارا سریع تر کرده و روند ساخت و ساز سازه مورد نظر را سریع تر میکند .

جدید ترین کاربرد های دستگاه لبه چسبان

حال پس از اینکه ابتدا با نحوه کارکرد دستگاه لبه چسبان و  بعد با انواع ان اشنا شدیم به نظرم بهترین وقت است تا با جدید ترین کاربرد های ان اشنا شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا با جدید ترین کاربردهای دستگاه لبه چسبان اشنا شویم .

ساخت مبلمان

دستگاه لبه چسبان چوب در ساخت مبلمان کاربرد بسیار زیادی دارد. این دستگاه در پروسه ساخت اسکلت مبلمان  نقشی کلیدی دارد زیرا در طول این رویه باید قطعات چوبی با برش های دقیق  به هم چسبانده بشوند. زیرا با کمترین مقدار از عدم دقت و بهم خوردن زوایا محصول نهایی تراز و دقیق نخواهد بود .

ساخت پالت و چهارچوب

درست است این دو محصولی که برای عنوان انتخاب کرده ایم زیاد شباهتی به هم ندارند اما در نهایت هر دو در دسته صنعتی قرار میگیرد. همانطور که احتمالا فهمیدید در خط تولید هر دو این محصولات از دستگاه لبه چسبان استفاده میشود .

ساخت کابینت و اشپزخانه ها

در صنعت تولید کابینت و اشپزخانه از دستگاه لبه چسبان  استفاده زیادی میشود . از دستگاه لبه چسبان در روند تولید کابینت در اشپزخانه برای چسباندن  ورقه های مختلف چوب به صورت زیبا و محکم استفاده میشود .

ساخت در و پنجره ها

در روند تولید در و پنجره ها نیز از دستگاه لبه چسبان نیز استفاده میشود . البته در این روند دقت اهمیت بیشتری دارد زیرا کوچیکترین خطا ممکن است باعث جا نشدن شیشه در قالب پنجره شود.

ساخت میز و صندلی

میز و صندلی نیز مانند بقیه سازه های چوبی نیاز به دستگاه لبه چسبان دارد . در این دستگاه هم با توجه به دقت زیادی که برای تهیه تعادل مناسب نیاز است مانند مابقی مثال های ما شما به دستگاه لبه چسبان نیاز خواهید داشت .  

ساخت اسکلت های معماری

اسکلت های معماری یکی از مهم ترین بخش های ساخت دستساختمان است . بعضی از سازنده ها از اسکلت های فولادین استفاده میکنند اما در سازه های کوچک تر اسکلت های چوبی سریع تر سبک تر و ارزان تر است به همین دلیل کارفرما ها علاقه بیشتری به استفاده از این نوع سازه دارند . با توجه به نیاز به برش های دقیق و سریع  در پروسه ساخت اسکلت های معماری دستگاه لبه ساز بسیار به کار می اید .

ساخت کلبه های اماده

کلبه های اماده عمدتا خانه های کوچکی هستند که قابل حمل و استفاده در طبیعت هستند. این کلبه های عمدتا چوبی تقریبا تماما از چوب ساخته شدند . داشتن یک دستگاه لبه چسبان کمک بزرگی به سرعت و دقت کار میکند. در ضمن با توجه به کیفیت بالاتر چسبندگی درصورت استفاده از دستگاه لبه چسبان کیفیت نهایی محصول شما شدیدا بالا میرود .

ساخت کمد و کشو

کمد و کشو هم به عنوان یکی دیگر از سازه های چوبی که نیاز به چسبانده شدن لبه های چوب به هم دارد و دقت در ان حرف اول را میزند یکی دیگر از استفاده های این دستگاه است . شما با استفاده از دستگاه لبه چسبان میتوانید رویه تولید کمد و کشو خود را سرعت ببخشید .

کلام اخر

دستگاه لبه چسبان دستگاهی حیاتی  و محبوب است که روند ساخت و ساز خیلی از کسب کار هارا سریعتر و دقیق تر کرده است . اگر شما این مقاله را برای تحقیق قبل از خرید دستگاه مطالعه کردید باید بگویم که اگر هر یک از کاربرد های این دستگاه را با خود مرتبط دیدید درنگ نکنید . البته این هم در نظر داشته باشید که  کاربرد های این دستگاه اصلا قابل محدود کردن نیست زیرا همه چیز به خلاقیت شما برمیگردد. اگر شما در کسب کار خود با برش چوب سرکار دارید و علاقه دارید که کار های خود را سریع تر دقیق تر و با کیفیت تر پیش ببرید مطمعینا دستگاه لبه چسبان مناسب شماست .

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا