اخبارراه و ساختمانویژه ها

انحراف ۸۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه اعتبارات فرودگاه‌ها/تنها یک ایرلاین در ۸۰ درصد فرودگاه ها پرواز می‌کند

به گزارش صنعت کار، ملکشاهی‌راد عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش نرخ اعلامی بلیط پروازهای هوایی ایام اربعین، گفت: در گام نخست باید بررسی کرد که آیا وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه، اصرار به نظارت بر این بخش دارد یا خیر، که به نظر این رویکرد و استراتژی در بدنه وزارتخانه وجود ندارد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی با بهانه اینکه مردم باید خود از میان ایرلاین ها، گزینه مناسب را انتخاب کنند، نسبت به آزادسازی نرخ پروازهای هوایی اقدام کردند، اما این مسئله یک بهانه و دلیل عوام فریبانه است.

تنها یک ایرلاین در بیش از 80 درصد فرودگاه ها پرواز می‌کند

وی گفت: بر اساس آمارها، در شرایط کنونی بیش از 80 درصد فرودگاه های کشور، بیشتر از یک ایرلاین در آن تردد و پرواز ندارد، در نتیجه زمینه رقابتی برای این شرکت ها وجود ندارد، در نتیجه بیماران، دانشگاهیان و اساتید، مجبور به خرید بلیط هواپیما با نرخ بسیار بالا هستند.

امتناع وزارت راه و شهرسازی از انتشار لیست قیمت جزئی اقلام و تجهیزات هواپیماها

ملکشاهی راد ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس بارها از مسئولان سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی خواسته است که به صورت جزئی، لیست قیمت اقلام و تجهیزات هواپیماها را ارائه دهد، تا مشخص شود که چرا قیمت بلیط هواپیما به این میزان افزایش پیدا کرده است، از این رو متأسفانه وزارت راه در تمام اقدامات خود شفاف نیست.

انحراف 80 درصدی وزارت راه و شهرسازی در حوزه اعتبارات فرودگاه‌ها

وی ادامه داد: بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال 1394، وزارت راه و شهرسازی در حوزه فرودگاه ها بیش از 80 درصد انحراف بودجه داشته است.

دولت باید زمینه حضور آسان زائران اربعین را فراهم کند

این نماینده مردم در مجلس دهم در بحث افزایش قیمت حمل و نقل در ایام اربعین، افزود: در شرایط کنونی این سوال پیش می آید که چرا دولت در دو سال اخیر، شرایط را در حوزه حمل و نقل در ایام اربعین سخت کرده، اگر دولت مشتاق به حضور گسترده مردم نیست، بگویند، در غیر این صورت باید تمهیدات لازم را برای تردد آسان زائران بیاندیشد.

دولت باید به شرکت های هواپیمایی یارانه پرداخت کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من با توجه به شرایط کنونی نرخ ارز و مشکلات به وجود آمده در تأمین تجهیزات هواپیما، وزارت راه و شهرسازی و دولت باید به شرکت های هواپیمایی یارانه پرداخت کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا