خودروصنعت و معدنگوناگونویژه ها

مدیران خودرو فرزند چهارم چری را به ایران می آورد

به گزارش صنعت کار، شب پنج شنبه بود که آریزو 6 در برنامه ای اختصاصی در معرض دید خبرنگاران تخصصی خودرو قرار گرفت تا پیش از ورود به بازار از سوی رسانه های تخصصی این حوزه نقد شود.

 

طراحی خارجی این خودرو با انطباق کامل با زبان طراحی جدید چری، المان های مشترک بسیاری را با دو محصول دیگر حاضر در ایران، یعنی تیگو 7 و آریزو 5 به نمایش می گذارد. از این رو به سرعت قابل شناسایی است.

 

نمای داخلی اما نشان می دهد که چری برای تحول شگرفت و پیوستن به زیبارویان اروپایی و آسیای شرقی کاملا آماده است. این خودروساز با استفاده از ترکیبات مدرن و به روزی چون روکش های داخلی صندلی و رودری ها با بخیه های رنگ متضاد، مجموعه نشانگر های ترکیبی دیجیتال و آنالوگ با طراحی بسیار ساده اما زیبا، استفاده از رنگ پردازی داخلی سه رنگ و همچنین به کار گیری قطعات پلاستیکی مشکی پیانویی کاملا خود را برای رقابت با بالا دستی ها آماده کرده است.

 

در بخش قوای فنی پیشرانه آشنای 1.5 لیتری توربو 147 اسب بخاری 210 نیوتون.متری توئین کم مشترک با تیگو 7 نیرو بخش آریزو 6 خواهد بود. اما تفاوت فاحش در سیستم انتقال قدرت است که نمونه نوینی از گیربکس CVT تیپ ترونیک 9 سرعت برای این خودرو برگزیده شده است تا با قابلیت دستیابی به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 10 ثانیه و مصرف سوخت متوسط حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر، از دیدگاه فنی نیز مشتری را راضی نگه دارد.

 

همچنین نباید لیست بلند بالایی از سایر آپشن های رفاهی و ایمنی چون دوربین 360 درجه، سیستم فرمان برقی، شش کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، اتو هُلد، سیستم ضد هرزگردی، دریچه هوا تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و … را از یاد برد.

 

 

آریزو 6 در بازار
این خودرو هنوز قیمت گذاری نشده است اما تصور می شود در بازه ای ما بین تیگو 5 و تیگو 7 قرار بگیرد. با پیشرفت روز افزون چینی ها در زمینه طراحی ظاهری و فنی چندان دور از انتظار نیست که آن ها را رقبای نوین خودروسازان مطرح کره ای خطاب کنیم.

 

هرچند شاید به مذاق بسیاری خوش نیاید اما پیشرفت تند و سریع خودروسازان چینی و مخصوصا حضور آن ها در بازار کشور از طریق مونتاژ کاران داخلی، بر عقب ماندگی شدید صنعت خودروسازی ایران با سابقه بیش از نیم قرن اشاره می کند. متاسفانه خودروسازان وطنی باید بنشینند و تنها نظاره گر شکست تولیدات تاریخی خود در برابر محصولات نوین چینی در بازار خودرو کشور باشند.

گزارشگر صنعت کار؛ نگار میرکریمی
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا