اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

تولید نفت ایران ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

به گزارش صنعت کار، به نقل از بلومبرگ، تولید اوپک در ماه گذشته میلادی با جدی‌تر شدن نبود نفت ایران به علت وضع دوباره تحریم های آمریکا ، توسط سایر اعضای اوپک افزایش یافت.

طبق یک نظرسنجی از مقامات و تحلیل‌گران و اطلاعات ردیاب کشتیها ، 15 کشور عضو اوپک در ماه سپتامبر 32.83 میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند ، یعنی 30 هزار بشکه بیش از ماه گذشته.

  تولید نفت ایران در ماه اوت با کاهش 140 هزار بشکه در روز به 3.36 میلیون بشکه در روز رسید که پایین ترین حد از اوایل سال 2016 است. اما عربستان سعودی ،آنگولا و لیبی این کمبود را جبران کردند.

کاهش تولید نفت ایران در ماه نوامبر با آغاز رسمی تحریم ها بیشتر هم خواهد شد. خریداران عمده نفت ایران به دنبال یافتن منابع دیگری هستند.

جبران کمبود نفت

علاوه بر وخامت اوضاع در ونزوئلا به علت بحران اقتصادی و از دست دادن نفت آن کشور، تحریم‌های آمریکا بر ایران هم قیمت نفت خام را تا بیش از 80 دلار در هر بشکه در لندن بالا برده است. با اینکه ترامپ از سایر کشورهای عضو اوپک خواسته شیرهای نفت خود را باز کنند ، ولی آنها تا حالا محتاط بوده اند و یا این که توانایی این کار را ندارند.

گر چه عربستان سعودی قول داده تمام کمبودها را جبران کند ولی این کار تدریجی خواهد بود. این کشور تولیدش را در ماه اوت 80 هزار بشکه در روز بالا برده و به 10.53 میلیون بشکه در روز رسانده است.

آنگولا روزانه 90 هزار بشکه اضافی تولید می‌کند. نیجریه و لیبی هم میزان تولیدی را که به دلیل منازعات داخلی قطع کرده بودند ، دوباره احیا کردند.

روسیه که در ائتلافی بزرگ در 2016 شریک اوپک شد ، در حال افزایش تولید نفت خود است. ماه گذشته تولید آن به 11.36 میلیون بشکه در روز رسید که به گفته یک مقام دولتی، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یک رکورد بوده است. این بدان معناست که این کشور کاهش تولید ی را که سال گذشته اعمال کرده بود برعکس کرده و به دنبال افزایش بیشتر تولید است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا