اخبارخودروویژه ها

حضور نیافتن وزیر صمت در مجلس دهن کجی به نمایندگان بود/ رسیدگی به ممنوعیت واردات خودرو اولویت مجلس نیست

به گزارش صنعت کار، ولی ملکی- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به واکنش مجلس شورای اسلامی به عدم حضور وزیر صمت برای رسیدگی پیش از جلسه استیضاحش عنوان کرد: شاید وزیر صمت برای عدم حضورشان در مجلس دلایلی داشته باشند و یا با مشورت رییس جمهوری در مجلس حاضر نشدند؛ اما این رفتار مناسب مجلس نبود.
او ادامه داد: به طور معمول هر یک ازنمایندگان در رای دادن خود برای ماندن یا رفتن هر وزیری مستقل هستند، اما حال که رییس جمهوری تشخیص داده اند تا  وزیر صمت در مجلس حضور نیابند باید بررسی شود.
به گفته ملکی، به نظر من نبود آقای شریعتمداری با هر دلیلی دهن کجی به نمایندگان مجلس بود. من معتقدم که دلیل نیامدن وزیر هر چه هم باشد، رفتار خوبی نبود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به موضوع مطرح شده همچون برداشته شدن ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال نیز اعلام کرد: هنگامی که صحبت از احتمال باز شدن واردات خودرو تا پایان سال است، یعنی فعلا در دستور کار نیست. چرا که جلسات اخیر و غیر علنی کمیسیون غیر از این را عنوان می کند، به گونه ای که  واردات خودروهایی که به صورت کامل وارد می شوند که اصلا در دستور کار نیست.

او تاکید کرد: در حال حاضر  بیشتر تمرکز مجلس و دولت بر واردات کالاهای اساسی است.
صبح امروز یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که احتمال اینکه ممنوعیت واردات خودروهای خارجی برداشته شود زیاد است. سعید  باستانی این را هم گفت که با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی نمی‌توانند نیاز داخل را تامین کند درست نیست، زیرا آن ۷ درصد را می‌توانند پوشش دهند، ممنوعیت واردات خودرو کار پسندیده ای نبود و این ممنوعیت باید برداشته شود.
با این حال اما ملکی گفته است که رسیدگی به موضوع ممنوعیت واردات خودروهای وارداتی اولویت مجلس نیست.
منبع: خودروکار

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا