اخبارراه و ساختمانویژه ها

بهسازی و مقاوم‌سازی 70 هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

به گزارش صنعت کار، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهار کرد: در استان گلستان 228 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که متأسفانه 128 هزار واحد کم‌دوام یا بی‌دوام است که به مقاوم‌سازی نیاز دارد.

وی افزود: مردم در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان‌ها و دریافت تسهیلات 250 میلیون ریالی کم‌بهره نسبت به مقاوم‌سازی واحد خود اقدام کنند.

زمانی‌نژاد به تسهیل در ضمانت بانکی اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم مقرر شد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی همکاری خوبی داشته باشند و در کنار یک ضامن کارمند، دفترچه‌های دامداری، کشاورزی و ضمانت بازاریان را بپذیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با بیان این‌که در استان گلستان 946 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان برای کل این روستاها طرح هادی روستایی تهیه کرده و در 522 روستای استان اجرای طرح هادی آغاز شده و در 229 روستا نیز به بهره‌برداری رسیده است. در صورت مشارکت دهیاران و اختصاص خوب اعتبارات شاهد به بهره‌برداری رسیدن شمار بیشتری از این طرح‌ها در روستاهای استان خواهیم بود.

وی با اشاره به تخصیص 15 هزار تن قیر یارانه‌ای در سال 96 و 97 به بنیاد مسکن استان، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات آسفالت به مساحت 65 کیلومتر مربع در روستاهای استان صورت گرفت که سهم شهرستان آزادشهر 60 هزار متر مربع بوده است.

زمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: در پایان اجرای طرح هادی در 37 روستا 2300 فقره سند مالکیت روستایی صادر شده است که روستائیان استان از این سند می‌توانند استفاده کنند، این امر به برخی اختلافات قومی نیز پایان داده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا