اخبارراه و ساختمانویژه ها

آغاز بازسازی باند دوم مهرآباد از اردیبهشت‌ ۹۸

به گزارش صنعت کار، مدیرکل فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: خوشبختانه یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که از چند سال قبل در فرودگاه مهرآباد کار ساخت و بهره‌برداری از آن در دستور کار بود، طرح نوسازی و بازسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بود که خوشبختانه پس از چند سال کار اجرایی چند روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی

به بهره‌برداری نهایی رسید.

به گفته وی، این باند مهم که می‌تواند بخش قابل توجهی از ترافیک پروازی فرودگاه را مدیریت کند با به‌روز ترین امکانات موجود در سطح جهان ساخته شده و می‌تواند برای سال‌های طولانی پروازها را در این عرصه مدیریت کند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان این‌که با بهره‌برداری باند راست حالا نوبت به بازسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد رسیده، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این باند نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مراحل مربوط به قراردادها و طرح‌های اقتصادی خود را پشت سر بگذارد تا در نهایت فضا برای آغاز کار اجرایی این طرح فراهم شود.

صفی‌نیا درباره چگونگی برنامه‌ریزی صورت گرفته در این حوزه توضیح داد: طبق طرح موجود باید مسائل قانونی و اسناد دولتی پروژه تا سه ماه پایانی سال جاری نهایی شود تا امکان سرمایه‌ گذاری و وارد شدن به فاز اجرا فراهم آید، در صورتی که مشکل خاصی در این فرآیند به وجود نیاید در اردیبهشت‌ماه سال آینده طرح به شکل نهایی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی درباره سرمایه‌ گذار نوسازی این باند نیز گفت: شرکت فرودگاه‌ها سرمایه‌ گذار پروژه است و در این مرحله از کار برنامه‌ای برای مشارکت بخش خصوصی وجود نخواهد داشت. باید مراحل پایانی کار مشخص شود تا دوره مورد نیاز برای بازسازی این پروژه معلوم شده و در چارچوب آن برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از باند چپ فرودگاه مهرآباد آغاز شود.

چند روز قبل و با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد پس از پایان بازسازی به بهره‌برداری رسید و طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی این باند ۵۰ سال توان بهره‌برداری خواهد داشت.

در شرایطی که چند سال قبل گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی احتمال تعطیلی فرودگاه مهرآباد نیز مطرح شده بود، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که نه تنها این طرح دیگر در دستور کار قرار ندارد که حتی وزارت راه و شهرسازی طرح‌های گسترده‌ای را برای توسعه فرودگاه مهرآباد در دستور کار خود قرار داده است.

ساخت یک ترمینال مسافری جدید ۸۰ هزار مترمربعی یکی از این طرح‌ها در فرودگاه مهرآباد است که احتمالا در آینده نزدیک کار ساخت آن کلید می‌خورد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا