اخبارراه و ساختمانویژه ها

سیاست وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی برای اتمام مسکن مهر

به گزارش صنعت کار، محمد اسلامی با اعلام این‌که اولین محور برنامه‌هایم توجه به بخش مسکن است، اظهار کرد: به دلیل اینکه ساخت و ساز سهم مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی دارد و می‌تواند محرک اقتصادی کشور باشد اولویت اول را بر مسکن قرار دادم تا این دغدغه بزرگ برطرف شود.

وی با بیان این‌که اولویت‌ها در بخش مذکور ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد است که البته باید بخش خصوصی را نیز در این راه پشتیبانی کرد تا جریان پایدار تولید در مسکن ایجاد شود، افزود: در برخی شهرها بافت‌های فرسوده و آسیب‌پذیر وجود دارد که قابل احیا هستند. با توجه به تفاهمنامه‌های امضا شده باید 100 هزار مسکن بازآفرینی شود که به همین دلیل احیای بافتهای فرسوده را در اولویت دوم کاری خود قرار دادم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اولویت سوم برنامه‌های خود را توجه به مناطق محروم و راه‌های روستایی عنوان کرد و گفت: با توجه به گستردگی در این حوزه و با تامین منابع مالی سعی خواهیم کرد نگاه ویژه‌ای به این محور داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه‌های بنده اصلاحات ساختاری و کوچک‌سازی مدیریتی است، افزود: سعی خواهیم کرد پنجره واحدی ایجاد کنیم که متقاضیایی که به دنبال مجوزهایی هستند دسترسی راحتی به این موضوع داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های خود برای مهار اجاره‌ مسکن، عنوان کرد: اجاره مسکن تابع شرایط اقتصادی است به نظر بنده باید ساخت و سازها را افزایش دهیم تا با متناسب‌سازی تولید و عرضه بتوانیم به آرامی این فضای پرشتاب اجاره‌بها را کنترل کنیم.

وی در رابطه با حوزه حمل‌ونقل نیز گفت: از بدو پیروزی انقلاب همواره کشور ما با تحریم‌ها دست و پنجه نرم کرده اما امروز صنعت و توان هوایی ما با ظرفیت داخلی دوره تحریمها را پشت سر گذاشته و انشاءالله در آینده هم این اتفاق خواهد افتاد.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به طرح مسکن مهر اظهار کرد‌: برخی از مسکن مهرها مسائل و مشکلاتی دارد که باید با همکاری بخش‌ها و دستگاه‌ها در خود استانها مشکلاتشان را حل و فصل کنیم. که البته اینها دارای متقاضیانی هستند. برخی واحدهای مسکن مهر نیمه تمام هستند که متقاضیان پرداختی‌هایی داشتند اما با توجه به شرایط تورمی و بالا رفتن قیمت‌ها، مشکلاتی پیش آمده که باید متناسب با آنها سیاست‌هایی را انتخاب کنیم و آنها را به اتمام برسانیم.

اسلامی تصریح کرد: برخی از مسکن‌های مهر نیز فاقد تاسیساتی مانند آب و برق و گاز هستند که باید با هماهنگی لازم این مشکلات را حل کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا