اخبارخودروراه و ساختمانویژه ها

نظارت غیر مستقیم سازمان ملی استاندارد بر استاندارد جاده‌ای

به گزارش صنعت کار، نیره پیروز بخت در پاسخ به این سوال که نقش سازمان ملی استاندارد در مورد رعایت استانداردهای جاده‌ای چگونه است و این سازمان چگونه به این مقوله نظارت دارد، گفت: سازمان استاندارد طبق قانون جدید ممکن است، به صورت مستقیم در مورد برخی از موارد اقدام نکند، اما این سازمان می‌تواند در باره مسائل مربوط به جاده‌های کشور به صورت غیر مستقیم وارد شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بدین ترتیب که سازمان ملی استاندارد، استانداردهای جاده‌ای را تدوین می‌کند و آن را در اختیار وزارت راه قرار می‌دهد و دولت هم وزارت راه را ملزم به رعایت این استانداردها می‌کند.

وی بیان داشت: در رابطه با بررسی چگونگی رعایت استانداردهای جاده‌ای هم، بازرسانی از سوی سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت را بر عهده می‌گیرند و در نهایت می‌توان گواهی‌نامه‌ای از طرف سازمان ملی استاندارد به یک جاده در صورت رعایت استانداردهای مورد تایید این سازمان داده شود و سپس آن جاده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پیروز بخت با بیان اینکه این مقوله نیازمند به یکسری فعالیت‌های مختلف است، بیان داشت: باید در این رابطه با حوزه‌های مختلف از جمله دولت و وزارت راه صحبت شود.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر استانداردهای جاده‌ای توسط کدام مرجع تشخیص داده می‌شود، گفت: در حال حاضر وزارت راه استانداردهای جاده‌ای را تشخیص می‌دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه در رعایت استانداردهای جاده‌ای همه عوامل باید با به رعایت استانداردها بپردازند، گفت: رعایت قوانین استاندارد از سوی وزارت راه و حتی پیمانکار ضروری است و پیمانکار هم خود را باید ملزم به رعایت استانداردها بداند.

وی عوامل مختلفی را بر بروز تصادفات جاده‌ای موثر دانست و گفت: وضعیت خودروها، فرهنگ مردم در رانندگی و رعایت قوانین و همچین وضعیت استانداردهای جاده‌ای بر این موضوع موثر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا