اخبارخودروصنعت و معدنویژه ها

درخواست قطعه سازان خودرو از رییس جمهور + متن نامه

به گزارش صنعت کار، انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازان با ارسال نامه ای به رئیس جمهور پیشنهادات خود را برای جلوگیری از بروز فاجعه در صنعت قطعه سازی کشور مطرح کرد.

متن نامه انجمن صنایع همگن قطعه سازان به رئیس جمهور به شرح زیر است:

احتراما همانگونه که مستحضرید صنعت قطعه‌سازی کشور در شرایط حاد به سر می‌برد و بحران حاضر در صورت عدم اقدام عملی و عاجل مسئولین به زودی به دلیل بیکاری وسیع پرسنل این صنعت و توقف تولید به فاجعه‌ای جبران ناپذیر و زیان بار برای اقتصاد کشور و امنیت ملی تبدیل خواهد شد که اثرات خسارت بار اجتماعی آن گریبانگیر ملت و مسئولین می‌گردد.

بدین وسیله اعلام می‌گردد چنانچه 4 مشکل زیر ظرف مدت حداکثر یک هفته حل نشود جلوگیری از بروز فاجعه حتی با تلاش چند برابر و هزینه‌های گزاف بعید به نظر می‌رسد.

1.حل مشکل قیمت فروش قطعات که در گرو اصلاح فروش خودرو است.

2.حل مشکل کسری نقدینگی که به دلیل مطالعات معوق از خودروسازان و افزایش نرخ نهاده‌های تولید، گریبانگیر قطعه سازان شده است.

3.دشواری تأمین مواد اولیه داخلی(که عمدتا تولیدکنندگان دولتی دارد) و مواد اولیه خارجی (که به دلیل مشکل تبادلات ارزی، مشکلات گمرکی با بحران مواجه شده است). شاهرگ ورودی قطعه سازان را به سختی می‌فشارد.

4.تصویه خریدهای اعتباری و مدت دار ارزی قطعه سازان که قبل از افزایش نرخ ارز نسبت به خرید مواد اقدام نموده بودند و در حال حاضر بایستی به نرخ روز تصویه شوند درحالیکه فروش محصول در زمان تعیین به نرخ ریال بوده  و بسیاری از قطعه سازان را ورشکست خواهد کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

درخواست قطعه سازان خودرو از رییس جمهور + متن نامه
درخواست قطعه سازان خودرو از رییس جمهور + متن نامه
منبع: تسنیم
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا