اخبارتاپخودروصنعت و معدنگوناگون

زنگ خطر بزرگ برای خودروسازان؛ تولید ۸۰۰ هزار خودرو متوقف می‌شود

به گزارش صنعت کار از تسنیم، احمد نعمت بخش با اشاره به استانداردهای جدید خودرویی که قرار است طی دو سال آینده به صورت کامل اجرایی شود، اظهارداشت: براساس تصمیم شورای عالی استاندارد که به تصویب رسیده؛ استانداردهای خودرو از 52 به 85 مورد ارتقا پیدا می‌کند. مطابق این مصوبه 9 استاندارد جدید از 1 دی ماه 96 اجرایی شده و دو استاندارد از 1 تیر ماه 1397 اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه 22 استاندارد جدید نیز از 1 دی ماه 97 اجرایی خواهد شد، گفت: در کشورهای اروپایی این استانداردها در محصولات جدید اعمال می‌شود اما متأسفانه براساس تصمیمات اتخاذ شده قرار است استانداردهای جدید در تمام محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز اجرایی گردد.

رئیس انجمن خودروسازان با اعلام اینکه درصورت اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه خودرو حداقل تولید 800 هزار خودرو متوقف خواهد شد، تصریح کرد: ما سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودروی سواری تولید می‌کنیم که توقف 800 هزار دستگاه به طور حتم آسیبهای جدی را به صنعت قطعه سازی کشور وارد خواهد کرد.

نعمت بخش در ادامه صحبت‌های خود با تأکید براینکه تولید پراید، سمند، 405، تند90، ساندرو و سراتو در صورت اجرایی شدن استاندارد های 85 گانه متوقف خواهد شد، افزود: جالب اینجاست این تصمیمات برای کشوری گرفته شده که درآمد سرانه آن 5 تا 6 هزار دلار است درحالی که در اروپا درآمد سرانه بالغ بر 40 هزار دلار است.

وی با هشدار به مسئولان مربوطه در توقف تولید بسیاری از خودروها، افزود: قرار است با برگزاری جلساتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسئولان مربوطه این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنیم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا