گوناگون

افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس تورم دیده نشده

به گزارش صنعت کار، رئیس مجمع کانون بازنشستگان کشوری لرستان به انتظار بازنشستگان از نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: شایسته نظام نیست بازنشستگانی که دوران جوانی، بهترین سرمایه زندگی خود و عمر گران‎بهایشان را در راه خدمت به مملکت گذرانده‎اند از کمترین سرمایه اندوخته شده خود بهره ببرد که جوابگوی حداقل‎های زندگی امروزی نیست.

وی اضافه کرد: نهاد پاک بازنشستگان متاثر از زیان، کاستی، نادیده گرفتن، گزافه گویی و دادن آمارهای دروغ برخی مسئولین بوده و از سویی باقی مانده کمی از عمر آنان به تندی در حال سپری شدن است و راهی برای بازگشت و جبران کاستی‎های زندگی امروزی او باقی نمانده، همچنان مورد بی‎احترامی قرار گیرد. بازنشستگان ورودی مناسبی در عرصه خدمت به کشور داشته‎اند و متاسفانه خروجی که صندوق باید جواب او را بدهند سزاوار نکوهش و صداقت او نیست.

رئیس مجمع کانون بازنشستگان کشوری لرستان تصریح کرد: این روزها سخنان زیادی از زبان نمایندگان، جمع کردن امضا و… در باب رفع مشکل معیشت بازنشستگان دیدیم و شنیدیم که هر چند این کارها جای تقدیر دارد اما این‎گونه کارها هیچ مشکلی از مشکلات بازنشستگان را درمان نکرده و نمی‎کند.وی با بیان اینکه انتظار بازنشستگان از نمایندگان این است که به صورت یک شبکه یکپارچه، هماهنگ و جریان‎ساز حرکت کنند، افزود: باید از کارهای تکراری و قول‎های بی‎عمل و چکش کاری بی‎نتیجه کمیسیون تلفیق و افزایش‎های میلی و قطره‎چکانی بپرهیزند و کار را تخصصی پیش ببرند؛ کار شاخصی انجام دهند. همچنین مهمترین و اساسی‎ترین راه عودت بودجه به دولت جهت اصلاح افزایش حقوق قانونی بازنشستگان سرلوحه کار خود قرار دهند.

امیری مدعی شد: نرخ تورم در حال حاضر بیشتر از 60 درصد بوده و افزایش حقوق‎ها در بودجه سال آینده 20 درصد است، درصورتی‎که طبق قانون افزایش حقوق در بودجه سال ۹۸ باید متناسب با نرخ تورم سالیانه باشد.

وی گفت: درباره افزایش حقوق کارمندان با بازنشستگان تفاوت‌های زیادی وجود دارد. شاغلین در سنوات گذشته به بهانه‎های مختلف افزایش‎هایی تحت عناوین مختلف داشته‎اند. درصورتی‎که بازنشستگان فقط همان مبلغ افزایش سالیانه و مبلغ قطره‎چکانی که در ردیف بودجه سالیانه تحت عنوان همترازی در ردیف بودجه دو سال اخیر درنظر گرفته‎اند، دریافت کرده اند.

رئیس مجمع کانون بازنشستگان کشوری لرستان بیان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان باید بر اساس قانون برنامه ششم با شاغلین سنجیده شود یعنی اختلافات باید به 10درصد برسد که تاپایان برنامه چیزی باقی نمانده ولی همچنان سکوت ما باعث شده که مسئولین بی خیال قول و قرار و قانون باشند.وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه روند تدوین بودجه سال آینده با برگزاری جلسات ستاد بودجه، در کارگروه‌های مختلف را نهایی کرده و سقف اعتبارات و هزینه‌ها مشخص شده با کمترین تغییر طی هفته آینده در هیئت دولت تصویب و دو دستی تقدیم مجلس خواهد کرد. طبق معمول در بودجه سال آینده هیچ تغییری در حقوق بازنشستگان اتفاق نخواهد افتاد و تمام راه‎ها برای افزایش و یا اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری طی چند روز آینده برای بازنشستگان مسدود خواهد شد.

به گفته این بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی، دو راه حل می‎تواند تا حدودی مشکل حقوق بازنشستگان را در بودجه سال 98 حل کند.

وی اظهار کرد: وزیر رفاه به‎‏‎عنوان عضو هیئت دولت و مدافع حقوق بازنشستگان بر اساس گفته خودش هیئت دولت را متقاعد به افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه ششم کند، هر چند در بودجه سال 98 ظاهرا مبلغی معادل سال گذشته برای همترازی حقوق بازنشستگان با شاغلین درنظر گرفته‎اند که حتی اگر این مبلغ پیشنهادی را 10 برابر کنند باز هم هیچ تناسبی با برنامه ششم نخواهد داشت.رئیس مجمع کانون بازنشستگان کشوری لرستان بیان کرد: نمایندگان مجلس بودجه را برای اصلاح بحث همتراز حقوق بازنشستگان با شاغلین به دولت عودت دهند تا شاید فرجی بشود وگرنه چکش کاری کمیسیون تلفیق مجلس و ارائه بسته‌های حمایتی در بودجه سال آینده، گفتاردرمانی صندوق بازنشستگی و… هیچ مشکلی از مشکلات بازنشستگان حل نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا