اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

برآوردی از میزان خسارت‌ خط لوله امیدیه صورت نگرفته است/ آتش تا ساعاتی دیگر خاموش می‌شود

به گزارش صنعت کار، رضا طاهری در خصوص آخرین شرایط خط لوله ۴۲ اینچ مسیر امیدیه به تاسیسات مارون گفت: ظهر روز گذشته بر اثر برخورد بیل مکانیکی با خط لوله ۴۲ اینچ نفت حادثه انفجار و به تبع آن آتش سوزی رخ می‌دهد، در کنار این خط لوله نفت، خط ۱۲ اینچ مایعات گازی قرار داشت که بر اثر حرارت آتش سوزی دچار حادثه شده و شعله ور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ساعات اولیه حادثه خط لوله از هر ۲ طرف بسته می‌شود تا مایعات و نفت جدیدی وارد این لوله نشود، افزود: نفت مهار می‌شود، اما آتش سوزی همچنان ادامه دارد که دلیل آن به خاطر مواد باقیمانده در خط لوله‌ها و گودال است.

سخنگوی شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تاکید برآنکه آتش رو به اتمام است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود آتش تا ساعاتی دیگر به صورت کامل مهار شود.
طاهری تصریح کرد: در نزدیکی این حادثه روستایی با ۳ یا ۴ خانوار ساکن بودند که در ساعات اولیه در راستای افزایش ایمنی آن‌ها روستا تخلیه و هیچ آسیبی به افراد آنها، دام و احشامشان و خود روستا وارد نشده است.
وی عنوان کرد: منطقه به صورت کامل ایمن شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مواردی مانند قطعی آب یا برق نیز گزارش نشده و طبیعی است که مهار آتش این حادثه زمان بر باشد.
سخنگوی شرکت مناطق نفتخیز جنوب در توضیح میزان خسارت‌های وارده به تاسیسات خط لوله نفت و میعانات گازی گفت: تا زمانی که آتش سوزی به صورت کامل مهار نشود و از نزدیک پایش‌ها صورت نگیرد امکان سنجش میزان خسارت‌ها وجود ندارد.
منبع: میزان

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا