
حال اقتصاد خوب نیست. صنعت در رکود است. نشریات کاغذی مخاطب ندارد. در این فضا تصمیم گرفتیم ماهنامه صنعت کار را منتشر کنیم. چرا؟ این چرایی سوال مهمی است. درحالیکه باوجود صدها روزنامه و مجله که از دکههای روزنامه فروشی برگشت میخورند وبرای بازیافت به کارخانهها میروند دست اندرکاران نشریه صنعتکار چه هدفی را در این آشفته بازار اقتصاد و مطبوعات دنبال میکنند و قرار است جای خالی چه چیزی را پر کنند؟
ما امیدواریم. «امیدبه آینده» پاسخ روشن ما به این چرایی است. میخواهیم در این فضای رکود نشان دهیم حرکت میتواند تغییر ایجاد کند. میدانیم اقتصاد رونق خواهد گرفت اگر دولتمردان نقدهای دلسوزانه را بشنوند و نظرات کارشناسان را به کاربرند میدانیم صنعت توسعه خواهد یافت اگر همه عوامل به درستی کار خود را انجام دهند. در این میان نشریات بعنوان صدای رسای جامعه میتوانند خواستههای بخشهای مختلف را مطرح کنند و وظیفه رساندن صدای ناقدان و کارشناسان به دولتمردان را بدرستی به انجام رسانند.
در این میان احساس کردیم صنعتکاران کشور بعنوان تولید کنندگان اصلی ثروت صدای رسایی ندارند و ما آمدهایم که کمک حال صنعتکاران باشیم، صدای آنان در این فضای غبار آلود اقتصاد و تولید. میخواهیم رابط ملت باشیم با دولت. آن بخشی از ملت که کارآفرین هستند و بعنوان قشر نخبه جامعه موتور محرک اقتصاد را به حرکت در میاورند. ماهنامه صنعت کار قصد دارد به طور تخصصی و ویژه بخش خصوصی اقتصاد را در یک نگاه کاملا حرفهای رصد کند نقاط ضعف و قوت آنان را باز نمایاند. مشکلاتشان را نشر دهد و اخبار انان را به طور وسیع منعکس کند و اتاق فکری باشد برای این بخش که قرار است ناجی اقتصاد کشور باشد. اما در این میان صادقانه پذیرای نظرات ایدهها و دغدغههای شما هستیم علی الخصوص کار افرینان و کارفرمایان عزیز را دعوت میکنیم تا همراهیمان کنند در مسیری که در پیش گرفتهایم به عنوان یک نشریه تخصصی قصد داریم تازههای اقتصاد را به شیوه نوینی عرضه کنیم. و در حوزهای مختلف صنعت کمک حال تولید کنندگان ثروت جامعه باشیم.
سردبیر ماهنامه صنعتکار: شهریار شمس مستوفی
انتهای پیام/