اخبارصنعت و معدنویژه ها

خرید و فروش ها با فاکتور انجام شود

به گزارش صنعت کار، عباس تابش در نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استان‌ها و مدیران بازرسی گفت: اگر در بحث بازرسی و ضرورت آن بخواهیم به قانون نظام صنفی و تعزیرات اکتفا کنیم، این قانون از جامعیت و مانعیت افتاده است. ولی اینکه ما از حیثیت اصناف دفاع کنیم از جامعیت نیفتاده است.
وی افزود : امروز با گرانی مواجه هستیم که تاوان آن را اصناف می دهند. نباید در حق کسانی که در اصناف زحمت می کشند، نادیده گرفته شود. کسانی که زحمت می کشند باید ثابت کنند که اگر گران می فروشند به این دلیل است که گران می خرند. باید خرید و فروش ها با فاکتور انجام شود تا این مورد اثبات شده و اطمینان مردم جلب شود.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عنوان کرد: اگر چند نفر در یک صنف گران فروشی کنند، این تخلف به تمام صنف تعمیم داده می شود.
تابش تصریح کرد: به زودی تمام بازرسینی که در بخش های دیگر مشغول به کار هستند به بدنه صنعت، معدن و تجارت باز گردانده می شوند و در مجموع 3 هزار بازرس خواهیم داشت.
وی عنوان کرد: در دنیا ابزار کنترل بازار در دست خودش است و فقط در ایران است که بخش های دیگر هم نظارت می کنند.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم و از اصناف حمایت کنیم. باید بتوانیم مرز گرانفروشی را جدا کنیم. امروز بیش از همیشه به همت اصناف نیاز داریم. امروز باید همت اصناف و کسبه زمان جنگ را داشته باشیم تا بتوانیم از پیچ خطرناک تحریم بگذریم.

 

 

منبع: شاتا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا