خودرو

استراتژی رنو در ایران چیست؟

به گزارش صنعت کار به نقل از خودروکار، روز گذشته منصور معظمی، رییس هیات عامل ایدرو به عنوان یکی از طرفین جوینت ونچر جدید رنو در ایران رسما در گفت و گو با ایسنا اعلام کرد که محقق نشدن تعهدات طرف ایرانی در جوینت ونچر مشترک با رنو (در اختیار قرار ندادن سایت بن رو از سوی ایران به رنو) موجب شده تا این جوینت ونچر -که از آن به عنوان بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو یاد می شود- وارد فاز اجرایی نشود.

با اینکه معظمی این قول را هم داده که جوینت ونچر رنو تا دو ماه دیگر به مرحله اجرا برسد اما فارغ از فرآیند طولانی اجرایی شدن این قرارداد، گویا خود رنویی ها نیز در پیچ و خم مشخص کردن یک استراتژی مشخص برای سه شرکت رنوپارس و جوینت ونچر جدید مانده اند.

اگر نگاهی به سطح شهر تهران و بیلبوردهای تبلیغاتی بیاندازید، از یک سو با تبلیغ محصول ال۹۰ از سوی رنوپارس و دو شریکش یعنی ایران خودرو و پارس خودرو مواجه می شوید و از سوی دیگر بیلبوردهای خوش آب و رنگ محصولات وارداتی رنو از سوی نگین خودرو را می بینید. اولین پرسشی که پس از مشاهده این مناظر به ذهن خطور می کند این است که آیا رنویی ها قصد دارند پلتفرم های قدیمی را در ایران به تولید برسانند و محصولات به روز خود را از راه واردات به ایران بیاورند؟

رامتین اسماعیلی، مدیرعامل شرکت رنوپارس در پاسخ به این پرسش مبنی براینکه از یک سو ما شاهد تبلیغات رنو درباره محصولات قدیمی اش هستیم و از سوی دیگر محصولات به روز رنو تبلیغ می شود، به صورت مشخص استراتژی رنو در بازار ایران چیست؟ به خودروکار می گوید:” استراتژی ما آوردن پلتفرم های جدید و تولید محصولات جدید است و در همه سگمنت های محصول خواهیم داشت.اینکه ما هنوز روی پلتفرم ال ۹۰ محصول تولید می کنیم و از سوی دیگر واردات محصولات جدید را داریم، به این معنا نیست که می خواهیم صرفا روی پلتفرم های قدیمی محصول تولید کنیم بلکه در طول سال گذشته ما پلتفرم جدیدی را به شرکای خود پیشنهاد دادیم و آنها نپذیرفتند اما قطعا در سال جدید پلتفرم تازه ای برای تولید در بازار ایران، در برنامه داریم.”

او می افزاید:” استراتژی مشخص ما این است که بتوانیم در همه سگمنت های قیمتی محصول با کیفیت عرضه کنیم.”

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا