اخبارتاپنفت و پتروشیمیویژه ها

صعود قیمت نفت با وجود تنش‌های ابر قدرت‌های اقتصادی

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات آتی نفت برنت با هفت سنت یا ۰.۱ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز گذشته، به ۷۰.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز دوشنبه، به ۶۱.۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد دو نفتکش این کشور در میان کشتی‌هایی بوده‌اند که در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته‌اند، اخباری مربوط به خاورمیانه توجهات بازارهای نفت را به خود جلب کرده است. اما تحلیلگران می‌گویند جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان بازارها را تحت تأثیر خود نگه داشته است.

به گفته فین زیبل، اقتصاددان ارشد در بانک ملی استرالیا، تشدید تنش‌های تجاری روی بازارها تأثیر خواهد گذاشت و نفت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

چین روز دوشنبه هشدارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفت و روی مجموعه‌ای از واردات کالاهای آمریکایی شامل سبزیجات منجمد و گاز طبیعی مایع تعرفه بالاتر وضع کرد.

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد مطمئن است که بازارهای جهانی نفت به خوبی تأمین هستند. اما تحلیلگران می‌گویند این مسئله تا اواخر سال که ظرفیت تولید نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا یک درصد کمتر از تقاضای جهانی خواهد شد، تغییر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است احتمالاً تولید خود را محتاطانه افزایش خواهد داد تا از تکرار ریزش قیمت‌ها مشابه اواخر سال ۲۰۱۸ که این کشور تولیدش را به درخواست ترامپ به بالای ۱۱ میلیون بشکه در روز رساند، اجتناب کند.

با وجود درخواست‌های مکرر دولت ترامپ، ریاض اکنون تمایلی به افزایش سریع عرضه و روبرو شدن با خطر ریزش قیمت‌ها ندارد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا