اخبارتاپصنعت و معدنویژه ها

افتتاح واحد تولید پوشک بچه با ظرفیت اسمی 7 هزار تن در سال در آینده نزدیک

به گزارش صنعت کار، افسانه محرابی با اعلام این خبر گفت: این شرکت یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده پوشک بچه پوشینه بزرگسال و نوار بهداشتی است که در شرایط تحریم اقدام به خرید و راه اندازی یک خط تولید پوشک بچه شورتی با ظرفیت اسمی 7 هزار تن در سال با تکنولوژی پیشرفته از کشور ایتالیا کرده است.

وی افزود: با راه اندازی ماشین آلات پوشک بچه شورتی در واقع نیاز کشور به واردات انواع پوشک بچه در کلیه سایزها تامین و در صورت تامین به موقع ارز مواد اولیه آن ضرورتی به واردات آن نیست.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک عنوان کرد: در این شرکت خط تولید پوشینه بزرگسال شورتی با ظرفیت 7500 تن و با ماشین آلات ایتالیایی در مرحله نصب و راه اندازه است که پیش بینی می شود در مرداد امسال به بهره برداری برسد. در این صورت تولیدات کشور در این محصول هم بیش از نیاز بوده و صادرات آن در دستور کار قرار می گیرد.

محرابی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری ارزی انجام شده در این مرحله تولیدی حدود 20 میلیون یورو برای دو خط تولید است که با راه اندازی آن خطوط تعداد شاغلین این واحد به 1100 نفر می رسد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی واحد صنعتی در زمینه تولید پوشک بچه، نوار بهداشتی و پوشینه بزرگسال در کشور دارای فعالیت است که ظرفیت اسمی مجوزهای صادر شده برای این واحدها بیش از 400 هزارتن در سال است. در حالیکه میزان مصرف کشور حداکثر 130 تا 140 هزار تن در سال است.

تولید انبوه خط دوم کاغذ تیشو در شهر صنعتی کاوه

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در ادامه از خط دوم تولید کاغذ تیشو صنایع کاغذی زرین برگ پرشیا در شهر صنعتی کاوه بازدید کرد و گفت: این خط با ظرفیت 60 هزار تن و با تکنولوژی روز دنیا از کشور سوئد خریداری و به تولید انبوه رسیده است. میزان سرمایه گذاری ارزی انجام شده برای خرید ماشین آلات این خط تولید 40 میلیون یورو بوده که با راه اندازی آن، تعداد شاغلین از 150 به 200 نفر رسیدهاست.

محرابی با اشاره به اینکه با به بهره برداری رسیدن این خط تولید، ظرفیت تولید کاغذ تیشو کشور با بهترین کیفیت به 280 هزار تن می رسد، افزود: با توجه به میزان مصرف فعلی کشور که حدود 150 تا 160 هزارتن در سال است، در صورت تامین به موقع ارز مواد اولیه این شرکت ها، صادرات انبوه آن می تواند در دستور کار قرار گرفته و ارز آوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد.

منبع: شاتا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا