اخبارصنعت و معدنویژه ها

شرکت میدکو کاربزرگی درشهرستان زرند انجام داده است

به گزارش صنعت کار، وزیر صنعت افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم که در حوزه ایمنی کارگران که سرمایه‌های ما هستند و بهبود شرایط کاری پیگیری کنیم تا مشکلشان رفع شود و امسال در مورد ایمنی تجهیزات، تسهیلاتی را داشتیم که به استان کرمان اختصاص دادیم.وی تصریح کرد: این یک رسالت است که ایمنی کارگران را داشته باشیم و سرمایه اصلی ما کارگران و مهندسان هستند، امیدواریم که بتوانیم مشکلات این قشر را رفع کنیم.وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر خود به استان کرمان گفت: در این سفر جمع بندی خوبی داشتیم و چندین افتتاح در این استان در نوبت داریم.

وی دراین مراسم ضمن تشکرازمهندس پورمند مدیرعامل شرکت میدکو افزود: شرکت میدکو کار بسیار بزرگی درشهرستان زرند انجام داده و یک شهر صنعتی در اینجا با سرمایه گذاری 4میلیارد دلاری راه اندازی کرده است. این عملکرد باید به گوش مردم برسد تا مردم روحیه بگیرند و حتماً باید سرمایه گذاری های انجام شده را اصحاب قلم،خبرنگاران،هنرمندان و…باذوق خودشان انعکاس دهند. دشمنان ما اواخر سال قبل دنبال تعطیلی کارخانه ها بودند که امروز من با دیدن پروژه های زرند احساس کردم فتح، فتح این جبهه است و آینده شهرستان زرند حتماً متفاوت است و بزودی جشن پایان بیکاری در زرند را می‌گیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تلاش مسئولان برای اتصال مردم به زنجیره صنعتی شد و گفت: معادن و واحدهای تولیدی باید گردش مالی خود را به شهرستان‌ها منتقل کنند چرا که این امر تأثیرات مثبتی برای آن مناطق به همراه دارد.وی با بیان اینکه امروز می‌توانیم جشن بگیریم خودکفایی در صنعت فولاد را خاطرنشان کرد: سال گذشته در تولید فولاد در دنیا 4.6 درصد رشد داشتیم اما در کشور ما بیش از 17 درصد رشد داشتیم و از رتبه 13 به رتبه دهم آمدیم و کشورهای بزرگی را پشت سر گذاشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارکرد: نهضت و انقلابی در حوزه معدن شروع شده و این نهضت را همه باید کمک کنیم چراکه اگر بتوانیم معادن را فعال کنیم خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود؛ با توجه به اینکه بسیاری از معادن در مناطق محروم وجود دارد. وی افزود:هر فردی با سفر به استان کرمان و مشاهده معادن عظیم دراین منطقه می تواند این انقلاب رخ داده را مشاهده کند.

رحمانی با بیان اینکه معادن یک پتانسیل خدادادی در کشور است؛ اولویت های مدیریتی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در سه محور بیان کرد وافزود: خودکفایی در کشور با استفاده از توان داخلی، اولویت فعالیت بر روی معادن در مناطق محروم و تکیه بر خرید و استفاده از تولیدات داخلی سه اولویت مهم وزارت صمت برای توسعه صنایع معدنی در کشور است.

 

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا