اخبارخودروویژه ها

افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت خودرو منطقی نیست

به گزارش صنعت کار، سید تقی کبیری درخصوص خودروهای ناقص کف کارخانجات و شائبه احتکار و دپو در خودروسازی ها گفت: مساله احتکار و انبار خودرو در خودروسازی ها اصلاً قابل قبول و منطقی نیست و وجود خودروهای ناقص به معنی احتکار نیست، دسته‌ای از دلایل منطقی برای ماندن خودروهای ناقص کف کارخانجات وجود دارد و خودروساز دست به دپو نمی زند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله قابل قبول است که خودروساز قادر به تأمین برخی قطعات نیست و لازم است در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بیش از گذشته این صنعت را مورد حمایت خود قرار دهد.

کبیری درخصوص دلایل گرانی خودرو اظهار داشت: گرانی ارز، مواد اولیه و قطعات و افزایش هزینه و قیمت تمام‌شده خودرو بخشی از دلایل افزایش قیمت خودرو هستند که البته می‌توان با مدیریت صحیح، با افزایش قیمت طبیعی خودرو مواجه بود. هچنین نقدینگی وارد شده به بازار خودرو و حضور دلالان مسائلی هستند که یقیناً در افزایش قیمت خودرو مؤثر می باشند، اما وقتی فضای مدیریتی به سمتی می‌رود که نقدینگی به‌راحتی به بازار خودرو وارد می‌شود و آثار مخرب خود را برجا می‌گذارد، این مسئله نیز قابل توجه و بررسی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش 200 تا 300درصدی قیمت خودرو منطقی نیست و با مدیریت‌های بهتر، شاهد افزایش قیمت‌های اینچنینی نمی‌بودیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا