اخبارراه و ساختمانویژه ها

قیمت ساختمان های کلنگی ۱۲۲ درصد بالا رفت

به گزارش صنعت کار، مرکز آمار خبر داد: متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در دوره مورد بررسی نیز نسبت به زمستان سال ۹۶ حدود ۵۹.۸ درصد افزایش داشت.

میانگین رشد مبلغ اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در زمستان ٩٧ نسبت به زمستان ٩٦ حدود ۱۹.۲ درصد بالا رفت.

میانگین قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در زمستان پارسال از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۲۸ میلیون و ۶۵۱ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٦٤ مترمربع بوده که نسبت به فصل قبل (پاییز ۳۶.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢١.٩ درصد افزایش داشته است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند مشخصات همه ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا