اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

قیمت نفت در جا زد

به گزارش صنعت کار، قیمت نفت در هفته گذشته تقریباً بدون تغییر باقی ماند و تنها با چند سنت اختلاف به کار خود پایان داد. نفت برنت که هفته گذشته را با قیمت ۶۴ دلار و ۷۴ سنت برنت آغاز کرده بود در پایان معاملات روی عدد ۶۴ دلار و ۲۳ سنت بسته شد. نفت شاخص آمریکا هم تغییر چندانی را تجربه نکرد و با حدود یک دلار کاهش از ۵۸ دلار و ۴۷ سنت در آغاز هفته به ۵۷ دلار و ۵۱ سنت رسید.

تثبیت قیمت نفت در هفته گذشته در حالی اتفاق افتاد که در این هفته خبرهای نفتی زیادی شنیده شد. از برگزاری نشست صد و هفتاد و ششم اوپک گرفته تا توقیف نفتکش ایرنی در آب‌‎های اسپانیا توسط انگلستان همگی این قابلیت را داشتند تا قیمت‌ها را در بازار تقویت کنند.

اما در عمل قیمت نفت ترجیح داد تا در میانه کانال ۶۰ دلاری خودش را تثبیت کند.

مهمترین دلیلی که به قیمت‌‎ها اجازه افزایش نداد، آمارهای تولید نفت آمریکا بود. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور اکنون حدود یک میلیون بشکه بیشتر از پارسال است و به نظر می‌رسد استقلال آمریکا در تأمین انرژی، در دسترس است، اما سودآوری چندانی در بر نداشته است.

شاید گمان شود که اکنون بهترین دوران برای تولیدکنندگان نفت و شرکت‌های خدمات نفتی در آمریکاست، اما بسیاری از این شرکت‌ها بدترین دوران خود را تجربه می‌کنند و صنعت نفت آمریکا به چالش افتاده است.

به نظر می‌رسد تقابل عوامل مثبت و منفی در بازار نفت به یک موازنه رسیده و در کوتاه مدت تغییر چند دلاری قیمت‌ها دور از انتظار خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا