اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

افزایش قیمت نفت با خوش‌بینی به کاهش نرخ‌های بهره

به گزارش صنعت کار، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۳ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۶۴ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روزگذشته ۰.۴ درصد افزایش داشت.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز دوشنبه ۱.۲ درصد افزایش داشت.

بنجامین لو، تحلیلگر شرکت “فیلیپ فیوچرز” در یادداشتی نوشت: سیاست پولی تسهیلی در آمریکا که بر اساس آن، بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را کاهش می‌دهد از ادامه رشد فعالیت‌های اقتصادی و رشد تقاضا برای سوخت در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ پشتیبانی خواهد کرد. اگر بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را ۷۵ واحد کاهش دهد، قیمت نفت آمریکا ممکن است به ۶۰ دلار صعود کند. با این حال نگرانی‌های بخش عرضه روی قیمت‌های نفت سایه افکنده است.

نشست سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا صبح سه شنبه آغاز می‌شود و انتظار می‌رود در این نشست کاهش نرخ‌های بهره تصویب شود که نخستین کاهش از زمان بحران مالی یک دهه پیش خواهد بود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، گفته است کاهش اندک نرخ‌های بهره کافی نیست.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم امسال کمتر از حد انتظار آهسته شد و دورنمای مصرف نفت را بهبود بخشید با این حال آمار اقتصادی نقاط دیگر به دلیل نگرانی‌های فزاینده نسبت به رشد اقتصادی آهسته، مایوس کننده بوده است.

همچنین مذاکره کنندگان آمریکا و چین هفته جاری نخستین دیدار رو در روی خود را پس از آتش بس سران آنها در جریان نشست گروه ۲۰ در ژاپن برگزار می‌کنند و این خوش بینی وجود دارد که مذاکرات آنها به حل برخی از اختلافات میان دو اقتصاد بزرگ جهان کمک کند. با این حال ترامپ گفته است چین ممکن است نخواهد تا زمان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا با این کشور توافقی امضا کند.

بر اساس گزارش رویترز، ریسک‌های عرضه همچنان مایه نگرانی مانده‌اند زیرا تنش‌ها در تنگه هرمز که حدود یک پنجم از ترانزیت نفت جهان از طریق آن عبور می‌کند بالا مانده است.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا