اخبارراه و ساختمانویژه ها

شبکه آزاد راهی ایران به شبکه حمل و نقل عراق متصل می‌شود

به گزارش صنعت کار، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در حاشیه نشست پیگیری مصوبات سفر تیم اقتصادی به ایلام، اظهار کرد: آزادراه پل زال – مورموری- دهلران- چیلات- نجف اشرف به طول ۱۲۶ کیلومتر اتصال دهنده شبکه آزاد راه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف است.

وی ادامه داد:در تداوم سفر هیئت بلند پایه اقتصادی کشور به ایلام و اتخاذ تصمیمات مهمی مانند تشکیل کنسرسیومی متشکل از بانک های ملی، ملت، پارسیان و سپه به همراه سازمان برنامه و بودجه کشور درجهت تامین مالی آزاد راه مذکور مقرر شد معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، نسبت به پیگیری اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ و ایجاد ردیف تملک دارایی های سرمایه ای متعاقب بردسی و تایید توانمندی مالی سرمایه گذاران شرکت کننده در راستای آگهی فراخوان شناسایی و برای ارزیابی سرمایه گذاری و اجرا اقدام کند.

وی تصریح کرد: در این نشست توافق شد برای ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه تامین مالی پروژه با سرمایه‌گذار منتخب از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور اقدام شود.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اعلام بانک های ملی، ملت، پارسیان و سپه مبنی بر سرمایه گذاری در احداث پروژه مذکور هرکدام به میزان ۱۰ درصد و جمعا به میزان ۴۰ درصد از مبلغ برآورد کل سرمایه گذاری، گفت: مصوب شد کنسرسیومی متشکل از بانک های مذکو ر با مدیریت بانک ملی تشکیل و اقدامات لازم در این خصوص به عمل آید.

سلیمانی تصریح کرد: بر این اساس سرمایه گذار منتخب نیز عهده دار تامین ۳۰ درصد از مجموع هزینه‌های سرمایه‌گذاری آزاد راه خواهد بود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز نسبت به تامین ۳۰ درصد دیگر از مجموع هزینه‌های سرمایه گذاری از محل ردیف اعتباری ایجاد شده در قانون بودجه سنواتی و یا سایر منابع مصوب اقدام خواهند کرد.

سلیمانی دشتکی سپس با اشاره به این مهم که معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی جهت اخذ مصوبه هیئت وزیران مجوز انعقاد قرارداد تامین مالی، اجرا، نگهداری و بهره برداری و انتقال آزادراه مذکور اقدام خواهند کرد، تصریح کرد: عملیات احداث آزادراه مذکور به لحاظ مشخصات فنی باید به گونه ای باشد که کلیه الزامات آزادراهی، طراحی و اجرا در قالب استاندارد ها و دستورالعمل های ازادراهی رعایت شود.

وی تاکید کرد: ارزیابی و تملک مسیر و مستحدثات موجود در حریم اجرایی طرح مذکور(هزینه جانبی پروژه من جمله بیمه، مالیات، هزینه های فنی و مهندسی در برآورد هزینه های آزاد راه توسط شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه مذکور-سرمایه گذار منتخب) منظور می‌شود.

نشست تامین مالی پروژه های زیربنایی استان از جمله آزادراه محور پل زال – مورموری- دهلران- چیلات که با حضور معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس دیوان محاسبات کشور، معاون وزیر و مدیرعامل ساخت و توسعه زیربناهای کشور، معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مدیرکل سرمایه گذاری حوزه معاونت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانک های ملی، ملت، سپه، پارسیان و رفاه، شرکت پتروسامان زاگرس و مجموعه مسئولان استانی برگزار شد.

در این نشست معاونین امور عمرانی و امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیران کل راه و شهرسازی و صمت، شهردار ایلام و تعدادی دیگر از مسئولان استانی استاندار ایلام را همراهی کردند.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا