اخبارنفت و پتروشیمیویژه ها

مهار آتش سوزی در ساختمان وزارت نفت +تصویر

به گزارش صنعت کار، ساختمان مذکور از ابتدای وقوع این حادثه تخلیه شد. طبق اعلام روابط عمومی وزارت نفت، این احتمال داده می‌شود که علت حادثه اتصال سیم‌های برق بوده باشد. اما به گفته شاهدان رایزر طبقه منفی یک که آشپزخانه و انبار بوده، آتش گرفته و دود آن به طبقات بالایی رسیده بود.

گفتنی است هنگام وقوع این اتفاق، وزیر نفت در وزارتخانه حضور داشته است.

بنای ساختمان شرکت ملی نفت، وزارت نفت کنونی در اواسط دهه ۱۳۳۰ خورشیدی در محل سابق باشگاه شرکت ملی نفت در خیابان طالقانی (تخت جمشید سابق) تقاطع خیابان حافظ آغاز شد. معمار و طراح این ساختمان که از بناهای مدرن آن روز پایتخت به شمار می‌آمد، عبدالعزیز فرمانفرماییان بود که بناهای مهمی از جمله مجموعه ورزشی آزادی، فرودگاه مهرآباد، مسجد دانشگاه تهران و … از مهم ترین کارهای وی بود.

برای ساخت این بنای ۱۵ طبقه که در روزگار خود از بلندترین ساختمان‌های تهران به شمار می‌آمد، مجموعا ۱۵ میلیون تومان هزینه شد و این بنا در سال ۱۳۴۳ مورد بهره برداری قرار گرفت.

دراین زمینه کسری نوری – مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت – در خصوص جزئیات وقوع این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: ساعاتی پیش شاهد دود در قسمت‌های از ساختمان بودیم و مسئولان ایمنی ساختمان تشخیص دادند که برای حفظ اممنیت کارمندان، ساختمان در سریع‌ترین زمان ممکن تخلیه شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که آتش‌سوزی شدید نبوده و در یکی از اتاق‌های منفی یک ساختمان که متعلق به باغبانان مجموعه است اتصالی کوچکی رخ داده و در واقع علت حادثه نیز همین امر بوده است که با اقدامات انجام شده این موضوع سریعا برطرف شد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: با توجه به اینکه دود در ساختمان پیچیده بود صلاح بر تخلیه ساختمان بود اما در حال حاصر هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام کارمندان در داخل ساختمان مشغول انجام کارهای خود هستند.

نوری با بیان اینکه از ابتدای وقوع حادثه وزیر در داخل دفتر خود حضور داشت، گفت: باتوجه به اینکه مشکل خاصی وجود نداشت وزیر به جلسه خود ادامه داد و هم اکنون نیز مشغول انجام فعالیت‌های خود است.

وی تصریح کرد: تمام بررسی‌های لازم صورت گرفته و اکنون هیچ مشکلی در وزارت نفت وجود ندارد.

 

محل وقوع آتش سوزی (طبقه منفی یک وزارت نفت)

 

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا